Gå til innhold

Fra pupp til erstatning på flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så innmari såre brystvorter at jeg har kuttet ut amminga og heller begynt med mme på flaske. Begynte med det igår kveld. Ei uke siden fødsel, og har vært sår og øm siden. Bare gått å gruet meg til å amme. Nå er brystene harde og vonde. Burde jeg klemme ut litt melk, eller stimulerer det bare til å øke produksjonen? Skal jeg bare la dem være? Vil det da gå over tilslutt?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt kontakt med helsesøster..Du kan få tabletter som stopper melken hvis du vil slutte med ammingen..I mellomtiden må du passe på å holde deg varm..Ta en dusj og maser ut litt for å lette på trykket men hvis du pumper ut mye stimulerer du til videre produksjon..Lykke til ;-)

Skrevet

Hei

Her tips jeg fikk med min førstefødte:

1. masser ut alle "klumpene" i brystene mens du dusjer i varmt vann.

2. klem ut melk fra brystene og smør på brystvortene(viktig med rene fingre)

3. hvis brystene er fulle av melk etter amming, pump dem tomme og frys evt ned melken. Denne melken kan oppbevares i fryser i flere mnd og tines i romtemperatur og gis til barnet på flaske.

4. hvis brystene blir bedre, kan man jo gjenoppta ammingen igjen. Er jo tross alt lettere og ikke minst billigere med melk i brystene.

5. helsestasjon er alltid behjelpelig med råd i slike tilfeller :-)

Håper du ikke gir opp ammingen, men prøver litt til. Dersom det ikke går seg til, må du bare la brystene være i fred til sprengen går over. Massasje i dusjen er uansett lurt :-)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...