Gå til innhold

KS? hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

jeg lurer på om det er noen som kan fortelle litt om deres egne mening om KS og vanlig fødsel??

Da jeg fikk min første tok alt utrolig lang tid (52 timer), lå 12 timer på fødestua, dårlig informasjon og barnet ble tatt med sugekopp.

Jeg har termin om 2mnd å gruer meg VELDIG, å har fått tilbudet om KS hvis jeg vil ha det, men det er så mange som sier det er enda værre!?

Klarer ikke å bestemme meg, er også redd for at ting kan gå galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du bør få en skikkelig samtale med lege og jordmor på sykehuset, for å få all info om begge deler! Man bør jo ha et skikkelig grunnlag for den beslutningen man skal ta, og for deg kan ks være bedre enn vanlig fødsel, mens for andre kan det være motsatt.

Snakk med lege og jordmor.

Skrevet

Ta deg en samtale med jm, absolutt! Og husk, andre fødsel er som regel myyye lettere! Og hver fødsel er en ny...

Vurder i samarbeid med fagfolk, så skal du se at det blir bra uansett hva du velger! Lykke til!

Skrevet

Alle jeg har snakket med som har hatt begge deler sier at vanlig fødsel er klart å foretrekke. Det kan selvsagt være unntak som bekrefter regelen, men dette har jeg hørt fra temmelig mange. Det har bl.a å gjøre med rekonvalesenstiden etterpå, og hva som er bra for barnet og kroppen din, som nettopp er "forberedt" på å gjennomgå en fødsel.

Men dette er altså bare andres erfaringer, ikke egne...

Skrevet

Jeg fikk innvilget ks etter en tøff og lang fødsel ( 20 timer på fødestua...) Men etter samtale med JM besemte jeg meg for en vaginal fødsel. Men Jeg anbefaler deg uansett å snakke med JM, ikke bare en gang men flere ganger.Det hjelp meg mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...