Gå til innhold

Hmm.. dette med overtid!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har lest sååå myye rart om overtid her inne.. Så jeg måtte spørre JM på Fredrikstad sjukehus om dette i går..

Dette fikk jeg til svar:

"Når du har gått 14 dager etter UL termin - MÅ baby ut. Da settes fødselen igang!"..

Altså, jeg har termin 27.01 og er blitt lovt baby innen 10.02 =)

Meen, det jeg lurer på, hvorfor er det så mange som går sån 18-20 dager over? Til og med noen som mener de ikke er på overtid før 14 dager ETTER UL termin !?

Rart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,

det heter ikke overtid foer 14 dager etter ul dato-innen det er man innenfor terminen, akkurat som man er innen for terminen fra uke 38-man foeder da ikke 'for tidlig' hvis man foeder i uke 38. noen sykehus vurderer om de skal sette igang 2 uker etter ul termin andre gjoer det etter 3 uker. haaper det oppklarer litt??

Skrevet

Oki =)

Takk...

Godt jeg skal føde på fredrikstad da, hvor de faktisk ikke lar deg gå mer en maks 14 dager etter UL termin :P

Skrevet

Ja det er rart at de praktiserer forskjellig. Jeg har hørt av folk her at 12 timer er max. hmm.. håper jeg slipper å vente såå lenge.. Jeg fikk 4 dager før termin sist,..

Skrevet

For å gjøre forvirringen komplett, så setter Lillehammer sykehus i gang fødselen allerede 1 uke etter UL-termin. Men jeg tror de er de eneste som har 1 uke som grense.

Selv blir jeg satt i gang i morgen. Da er jeg 41+5.

Skrevet

Selv om de setter deg i gang på dag 14(den 10.02) betyr det ikke at du har ungen den dagen. Det kan gjerne ta noen dager eller 4 fra de begyner igangsettingen. Kommer ann på om du er moden eller ikke og om det de bruker først på deg virker eller om de må prøve noe annet.

Skrevet

Jeg blev satt igang to uker etter termin på Ullevål og hadde da noe forkalket morskake og litt grumsete fostervann.

JM insisterte på at ungen skulle ut da. Jeg har hørt skrekkhistorier om forkalkede morskaker og for lite fostervann som påvirket babyn negativt. Fostervannet minker i takt med at babyn vokser.

Ikke vent for lenge sier jeg bare. Ungen må ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...