Gå til innhold

Bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har råd mot bekkenløsning??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har trent med fysioteraput, og det hjalp meg. Sover også med pute mellom bena, og unngår den stillingen hvor man "bøyer seg halvveis" (tenk deg ut og inn av oppvaskmaskin-stilling) Støvsuging er ikke bra heller.

Skrevet

Bra å ikke stivne i bekken. Min fysioterapaut er litt nøye på det. Når det er vondt, så låser en seg på en måte for å unngå smerte. Men har du f.eks pilatesball? Kan sitte på den og gjøre noen øvelser, eller bare gjøre dem stående eller sittende i sofaen. Løft den ene siden av rompa litt, og så den andre, vipp rolig fra side til side. Og så kan du skyte ut rompa slik at du får en svai i ryggen, og deretter trekke inn magen slik at det blir motsatt. Vet ikke om det var godt forklart.. Kan stå på alle fire og gjøre det samme: trekke inn magen og stramme bekken mens en skyter ut nederste del av ryggen, og så sleppe ned magen. Evt ligge på ryggen og vippe bekken. Håper du skjønte noe! he he. Men er visst viktig å ikke fortsette hvis en kjenner smerter i bekken, med mindre de avtar etter en liten oppmykning.. Skal ta hensyn til bekkensmerter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...