Gjest Sekretøsa Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Eller ligger det på bordet? Der vi hørte til før, så satt alltid snuppa på fanget hos meg når ho fikk vaksine. Når lillebror skulle ha vaksine, på ny helsestasjon, så sa hs at han måtte ligge på bordet, fordi hun ikke ville ha han på mitt fang, for da trodde han at det var min skyld at det gjorde vondt....Forsovit en grei forklaring, MEN, guuuud så vondt det var og se han ligge der og skrike, og ikke kunne ta han opp!! Kjærringa satte jo selvfølgelig denne "nye" og vonde vaksina først!!! Har lyst og be om og få ha han på fanget neste gang...
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Hatt han på fanget hver gang jeg ja:)
selfangerkjerringa Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 For no sprøyt. Unger har en annen form for smerteterskel enn oss - og de tenker gjerne i rammer og ikke i sammenheng som vi voksne gjør. Mulig babyen tenker i et øyeblikk at "her sitter jeg på mammas fang og så lar hun slemme dama stikke meg" men båndene mellom mor og barn stikker nok dypere enn som så. Et par sekunder etter stikket er du fortsatt den tryggeste havnen i verden - og jeg tør påstå at det er mer traumatiserende for barnet å ligge på benken og bli påført smerte mens mamma står og ser på... dessuten: DU kjenner barnet, det er hos DEG det føler seg trygt - dermed er det praktisk at det er på ditt barn fanget sitter når det får vaksinen, siden hs da kan konsentrere seg om å sette vaksinen riktig istedet for å blåholde et barn hun ikke kjenner mens hun skal stikke en sprøyte i det samtidig.
futte (tm) Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Holder ham på fanget. Det er ikke så vondt for baby. Ensa ikke den snille sprøyta og gråt i 5 sekunder på den vonde. Tror han tilgir meg for det.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Tull og fant. Har hun vært på valpekurs eller? Ingenting er vel bedre enn mammas fang når noe gjør vondt. Og rett på puppen etterpå. Hvordan de stikker og hvor fort de trykker inn vaksina har noe å si for hvor vondt det gjør. Et sted jeg vet setter to hs vaksiner samtidig, en i hvert lår. Det går greit nok, men er litt stress. Vi har også prøvd vaksinasjonskontoret. Hun kunne sakene. Ungen sa ikke et pip. Og jeg fikk også et stikk, som ikke gjorde vondt.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Den forklaringen tror jeg ingenting på. Husker da mini tok 3 mnds vaksinen. Han satt på fanget mitt og fikk først den første og hylte til. etter å ha roet ham ned snudde jeg ham og hun gjorde seg klar til å sette den andre og i det hun nærmet seg begynte underleppen til mini å skjelve og så hylt ehan til og prøvde å vri seg unna når helesøster kom helt bort med sprøyten. Og da var han bare 3 mnd gammel, og skjønte godt at det var HS som var "slem" og ikke jeg.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Holder han såklart. Stakkars liten da
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 TAkk for godt svar! Det er det jeg og mener! Han vet jo at det er trygt hos mamma uansett, og det stikket har han glemt før vi har kommet ut døra! Ho helsesøstra vår er litt brå, kaster seg over han og babler og skriker med en gang, istedenfor og la han få se på henne før ho overfaller han.. Også sier ho etterpå "ja, du var kanskje litt trøtt du"...=!?!?!?! NEI, han er ikke det, men du skremmer han!!! *liker ikke hs*
rødhette* Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Pappaen holder han mens jeg står på gangen...
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 HS vår har sagt hold han (hun når jenta fikk da ) og sier hvordan det er best jeg holder sånn at han ikke skal sprelle å få mere vondt enn nødvendig.. ufff.. nå gruer jeg meg til den 11.feb.. da er det "siste" vaksina.. men den er den jenta reagerte mest på Mere vondt for mammaen da kanskje, men allikevel Aldri opplevd å bli bedt om å legge barnet fra meg hvertfall!
Alba44 Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Holdt han begge gangene. Mannen min 1.gang og jeg 2.gang. Høres merkelig ut med å ligge på bordet.. Lillegutt ble jo raskt roet med smokk og kos på fanget.
♥Snulder Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Har alltid hatt mine på fanget. De har knapt enset vaksinene....
pandabjørn Skrevet 16. januar 2008 #15 Skrevet 16. januar 2008 det er sambo som har sander på fanget synes hun helsesøstra di ikke høres helt god ut...det må da være bedre å ha barnet på fanget enn at barnet ligger! ville nok sagt i fra neste gang !
Blue Lady Skrevet 16. januar 2008 #16 Skrevet 16. januar 2008 Sitter i fanget, noe annet hadde vært uaktuelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå