Gjest Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Såpå tv i går at en pappa puttet tåteflasken til sønnen sin i munnen for å smake på melken som var i den, sikkert for å kjenne om den var passe varm eller noe (eller håper da inderlig han hadde en slik grunn, hehe...), og jeg ble faktisk litt paff jeg. Har aldri sett noen gjøre det før og det har faktisk heller aldri falt meg inn å gjøre noe slikt, har ikke engang tenkt på muligheten. Nå gir ikke vi så ofte flaske da, så kanskje vi bare er litt uerfarne her, men er dette vanlig eller var det et litt sært tilfelle?
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 trodde en testet det på hånden, men nå har jeg heller ikke brukt mye flasker. En barnløs venninne av meg kommenterte overrasket at nesten alle mødre slikket på skeien og tutten til barna. Hadde ikke tenkt på det heller:) Hun var bekymret for bakterier og sykdom.
Plutselig_gravid Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Jeg og ekssamboer smakte alltid på melken for å sjekke temperaturen:o)
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Ja jeg vet mange putter smokken i munnen for å rense den, men jeg er ikke så veldig fan av det. detter smokken i bakken og blir skitten og jeg ikke har noen mulighet for å skylle den og mini hyyyyler ville jeg nok vurdert det, men ikke ellers.Hva andre velger å gjøre er så klart helt opp til dem, men dette med tåteflasken var ny for meg. Forresten, hvorfor sleiker de på skjeen? Når jeg gir mini grøt eller middag så holder jeg skjeen mot leppene mine slik at de så vidt berører grøten/middagen og da kjenner jeg jo om det er passe varmt eller ei, må jo ikke sleike på for å kjenne det vel? ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Jeg reagerte faktisk på det samme... Har heller aldri slikka på smokken når den er skitten, men det er fordi JEG ikke vil slikke på ting som unga har hatt i munn
Turid Laila Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Jeg putter ikke hele flaskesmokken i munnen, men tar ytterst på tuppen. Både for å sjekke temperatur og at melka ikke smaker rart.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Min venninne som har gått mye på babycafèer de siste årene har observert og grublet mye på dette. Stakkaren jobber bare kveld, og må ut med oss hele tiden i barselperioden:) Ser at en del sleiker på skjeen, og spiser det barnet ikke får i seg. Aner ikke hvorfor. Min bestis vurder nå en bok om rare småbarnmødre. Ender vel på coveret jeg da;)
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Hehe, du er vel ikke SÅ ille du vel?;-) God ide da, med bok *ler*
Morango 29.05.2007 Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 skjea med grøt berører øverleppa for å teste temperatur. Smaker på grøten gjør jeg når pulveret og vennet er blandet med gaffet å gaffelen slikkes av. Tåteflasketuten drikker jeg bare litt av- jeg putter ikke hele silikondelen å suger i vei nei. Pappaen gjør ingen av delene Det eneste vi gjør likt er å skylle en smukk som har havnet på bakken i vann- ingen av oss "renser" den i munnen- og ingen av oss spiser vel heller restene som barnet ikke har spist opp.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 he, he.... håper ikke det, men jeg var den som var først ute. Hun har observert erteposen lager rede, mammamonsteret kommer frem, og "gud, jeg har mistet meg selv" erteposen, og selvsagt "la meg fortelle deg om morkaken" ertespoen. Stakkars jente. Men hun er min bestis og fikk aaaalt.
Morango 29.05.2007 Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 "smaker på grøten gjør jeg når pulveret og vannet er blandet med gaffel" litt travelt på tastaturet der:p
Torpekjærringa Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Er nok litt sær jeg......... Jeg både smaker på melken , spiser av samme skje & jaggu tar jeg ikke sutten i munnen før hun får den, hvis den har landet på bakken også ;o) ( bedre at hun får litt av mine basilusker enn ....ja, gud vet hva som finnes på bakken >;o))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå