Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Vi skal reise til USA om ikke så altfor lenge og jeg ammer ennå. Leste et sted at amming i USA på offentlige steder er fyfy- likestilles med blotting og kan straffes med fengsel. Hva gjør/gjorde dere ang amming når dere var ute på offentlige steder? Finnes det ammerom? Er det forskjell på hvor i USA en er?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Hmmmm hørtes vel litt ille ut med fengsel da:) Husker ikke helt hva jeg gjorde, når jeg var der da gutten min var 7 mnd. Tror ikke jeg ammet på restaurant. Han spiste jo en del annen mat da også. Skal over igjen når jenta mi er 6 mnd. Tror jeg kommer til å amme før jeg drar noe sted, så jeg slipper å amme offentlig. Amming har blitt mye mer vanlig der borte enn det var før, så godt mulig folk ammer offentlig som i Norge.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Tror kanskje det er litt forskjell hvor du er hen. Jeg var i california:) Ammet i bilen hvis mulig, ellers har babybutikker som regel ammerom/stellerom, jeg har hvertfall ammet i en kjempegod ammestol på babies r us:) Tror på vestkysten at folk ikke reagerer så mye hvis du dekker deg til litt, og gjør det litt diskret. Har ammet på cafe der, men alltid trukket meg litt vekk fra folk. Ellers kan du ha et sjal du danderer over baby. Hvis du ser på sider til amerikanske babybutikker har de feks sånne ammesjal sånn at man ikke ser at babyen ligger til brystet, så tydelig at det er marked for det der:) Sjekk her for de ulike statene;) http://www.llli.org/Law/LawBills.html
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Ser ut til at illinois og missouri har begrensninger. Illinois: kan ikke amme i "place of worship". http://www.mothering.com/articles/new_baby/breastfeeding/lactation-law.html Ser ellers ut til at du har rett til å amme overalt, men kan bli bedt om å gå av feks eieren av en cafe eller andre gjester. For en gjeng!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Det finnes noe som heter ammetelt, det er an slags kåpe eller noe som du har på deg og over babyen. Synes det er veldig teit at det er slikt i USA, men man må desverre innrette seg hvis de truer med fengselsstraff! Blir ganske provosert av det der, men men...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Takk for svar. Alltid greit å vite litt om sånn før en reiser til et annet land.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Takk også for linkene til nettsider- veldig interessant!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå