☆Pacific sunset☆ Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Vi blir 9 jenter, noen som har forslag? Må ikke være avansert og ikke ta så himla lang tid
mammo25 Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Annerledes taco..... stek kjøttdeig og løk. hell over Burrito (tacokrydder) og tilsett 1 dl vann. Legg dette + paprika inni lefsene, rull de sammen og legg de tett sammen i ovnsbakt form. Dryss ost over og steik 15 min i ovnen. Serveres med ris og tacosaus. Nyyyyydelig! Tar ca 10 min før steketid.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Jeg heier på mat en kan lage dagen før, så en slipper matlaging på selve dagen. Her er to av mine favoritter:) JAMIE OLIVER SIN CHILI CON CARNE FOR VOKSNE Det er lurt å kjøpe noe billig grytekjøtt til denne oppskriften for da vet du nøyaktig hvilken kvalitet du får på kjøttet. I kjøttdeig kan det være mye rart. Skjær kjøttet i biter og kvern det i kjøkkenmaskinen til det ligner kjøttdeig. Vanligvis lager jeg dobbelt så mye chilli con carne som jeg har tenkt å servere. Det som blir ekstra fryser jeg ned i matpakkeposer. Disse kan så kokes opp i løpet av 15 minutter når det trengs. - Jamie Ingredienser: 2 mellomstore løk 1 fedd hvitløk olivenolje 2 strøkne teskjeer chilipulver 1 fersk rød chili, uten frø og finhakket 1 toppet teskje malt spisskummin eller knuste kumminfrø havsalt og nykvernet sort pepper ca. en halv kilo grytekjøtt eller god kjøttdeig 200 g soltørkede tomater i olje 2 bokser hakkede tomater ½ kanelstang 2 bokser grytebønner, fjern laken Fremgangsmåte: Hakk løk og hvitløk i en kjøkkenmaskin, deretter freser du det i litt olivenolje i en panne eller gryte. Tilsett chilipulver, fersk chili, kummin og litt salt og pepper. Tilsett kjøttdeigen og la det steke til det er blitt brunt. Hakk de soltørkede tomatene i kjøkkenmaskinen med litt olje og hell oppi gryten. Tilsett tomater, kanelstangen, og et glass vann. Smak til med salt og pepper hvis det er behov. La det koke opp, og la det småkoke under lokk i halvannen time. Ha i bønnene en halvtime før det er ferdig, de skal bare varmes opp. Chili smaker enda bedre hvis du lager den en dag før du skal servere den, (Da får smakene utviklet seg skikkelig), og det er veldig greit hvis du skal ha gjester og ikke har lyst til å være strandet på kjøkkenet. Bare ta den ut av kjøleskapet og varm den opp – servfer med masse fersk brød, en bladsalat, og en god dose yoghurt naturell eller guacamole. KYLLING I MANGOCHUTNEY Kan lage salsa til eller vanlig salat. Bare legg til ekstra kylling i formen, kan også dele den opp i biter.Bare ha litt mer fløte i blandingen. Alt kan lages til dagen før, bare stek kyllingen rett før de kommer. Dette trenger du: 6 kyllingfileter 1 glass mangochutney 1 dl matfløte 1/2 dl ferskpresset appelsinjuice 50 g smør 2 ts karri salt og pepper Ananassalsa: 1 ananas 1 liten rødløk 1 rød paprika 3 ss sitronsaft 2 ss olivenolje 1 ss lysebrunt sukker salt ev. hakket frisk koriander Og slik gjør du: Skjær ananas og paprika i små terninger og finhakk løken. Bland alle ingrediensene og smak til med salt. La salsaen stå i kjøleskapet til servering. Legg kyllingfiletene i en ildfast form el.l. Bland alle de øvrige ingrediensene i en hurtigmikser. Smak sausen til med salt og pepper og hell den over kyllingen. Stek det hele i ovnen ved 200 grader i ca 40 minutter. Server med kokt ris, ananas salsa og gjerne en grønn salat. Tips: Mangochutney og karri finnes i både milde og hotte utgaver, velg det som passer deg best. Naanbrød smaker også godt til denne retten.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2008 Wow, hørtes dødsgodt ut! Hvor mange burritos beregner du pr person? Er det godt med noe annet inni lefsene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå