Gå til innhold

Kynnere/Rier/Veer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Kommer hit litt tidligere jeg, begynner ikke 3.trimester før på fredag men..

Lurer veldig på hvordan jeg merker om jeg har kynnere eller rier eller veer. For jeg vet da ikke om jeg har hatt noe sånt noe jeg.

Er førstegansfødende, så alt er ukjent for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt kynnere hel svangerskapet og da har det bare vært vondt i magen.Magen løfter seg og strammer seg.På noen gjør det vondt og andre merker det ikke.

Rier/veer har jeg fått nå den siste uka(ikke effektive)Men de er helt anderledels fra kynnere..

Nå strammen magen seg,skjæringer i underlivet og vondt baki hele ryggen.Og det kommer i tak.

Det er slik det er på meg i hvertfall.

Kjenner du deg igjen i noe????

Skrevet

Nei, kjente meg ikke igjen der gitt. Har sikkert ikke hatt det noen gang jeg da. Men jeg merker det vel da jeg har det?

Skrevet

Tror du vil nok merke det når noe setter igang ja;=)

Skrevet

hei!

De fleste merker det vis det er rier, de er mer smertefulle og varer lengre enn kynnere. Kynnere er bare at magen strammer seg, de skal ikke være vonde, men kan være ubehagelig.

Det du skal være obs på er at hvis du får regelmessige sammentrekninger, vonde eller ikke, som varer oppimot og over 1 min så bør du ta kontakt med føden hvis du er før uke 36 i alle fall. Slike sterke kynnere kan nemlig påvirke livmorhalsen og lede til fødsel!

Skrevet

Du merker garantert at det er rier og ikke kynnere det er snakk om når den tiden kommer. Når du får rier/veer får du trang til og stoppe opp og puste deg gjennom dem. jeg husker jeg stod på tå og pusta og pesa for hver ri, det gjorde sååå vondt, det hjalp faktisk.

Skrevet

Hei hei! Snakk med jordmor uansett. De fleste her snakker bare av egen erfaring. Jeg ble innlagt i uke 28 pga premature rier, og synes ikke dette gjorde vondt i det hele tatt. Reiste inn pga eg hadde mye kynnere, ikke pga jeg trodde d var rier. Vanskelig å forklare. Poenge mitt er at alle svangerskap er individuelle, og jeg vet at d er vanskelig for oss førstegangsfødende å vite alt, men din fødsel er uansett ikke lik noen andre. De fleste her snakker som de er utdannet innen svangerskap, og det er ikke bra, så derfor konfronter legen eller jordmor! De vet hva de snakker om:) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...