Gå til innhold

Så, hva om jeg dør da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aleneansvaret for Daniel.

Har aldri vært sammen me barnefaren etter Daniel kom til verden. Han betaler bidrag da.

Jeg har nå en ny samboer som fungerer som pappan hans.

Daniel har ikke sett pappan sin mer enn 4-5ganger.

Kan barnefar få foreldreansvaret?

Virker skremmende for min del, når de ikke kjenner hverandre i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det vil være barnefaren som får foreldreansvaret dersom noe skulle skje med deg. Ville du ønsket at samboeren din skulle fått det? Er det i såfall en mulighet at han kan adoptere Daniel? Da mister du barnebidraget, men.. Ellers vet jeg ikke om det går an å skrive en slags kontrakt om hvem som skal ha ansvaret dersom du skulle dø. Barnefaren må jo i såfall være enig i at han ikke skal overta foreldreansvaret. Tror adopsjon er den beste løsningen egentlig, men dersom du bare nylig har truffet samboeren din så er det kanskje litt for tidlig enda...

Skrevet

Du kan skrive en viljes erkæring. (altså at det er ditt ønske at NN skal oppdra daniel om noe skjer deg)

Men så spørs det jo selvsagt hva bf ønsker da........ og hva din nye sambo ønsker.

Skrevet

Det ER barnefar som er "førstevalg", og så kan øvrige familie "krangle" om det i ettertid. Men det når faktisk meget sjeldent fram-

Jeg vet det av personlig erfaring etter at ei i familien døde fra 3 småbarn for mindre enn 1 år siden.

Uansett,hvordan denne barnefaren er, så står han sterkest.

Mange orker ikke kjempe mer,fordi sorgen er så stor,og så lider barna..og barnevernet vil heller samarbeide med barnefaren før andre familiemedlemmer.

Det er iallefall erfaringen jeg har fått med meg i nevte sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...