Gå til innhold

Vektestimering på babyen, rundt uke 33..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskjellene på babyverden og barnimagen har jo alltid vært noen gram, men denne uka (33+0-33+6) syns jeg det var så stor forskjell..

BiM sier 1700g og 41cm..

Babyverden sier 2100g og 39 cm..

Cm-forskjellen er jo ikke så stor, men 400g a gitt.. Det var da mye..

Så nå håper jeg det er flere som har hatt ul med estimering rundt uke 33, som kan fortelle hva ungen ble antatt å veie..

*nysgjerrig*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stoler mer på den på babyverden enn den her inne på BIM!

Spurte jordmora idag om hva babyen sånn gjennomsnittlig skal ligge på i uke 34, og da sa hun mellom 2-2.5 kg! nærmere 2.5 enn 2 for å si det sånn! :)

Skrevet

Jeg har erfaring med at babyverden sin er mer rett enn den her på bim. Stemte bra med babyverden sin sist jeg var gravid. Da hadde jeg stadig vektestimeringer, og jenta mi lå sånn ca -20% i uke 36, og da veide hun rundt 2300 g.

Kom i uke 37 og veide 2700 g, litt under gjennomsnittet da og.

Skrevet

Hehe.. kult.. eller.no.. -og litt skremmende, for da er de jo søren meg ikke langt unna fødselsvekt! Jeg tror jammen vi nærmer oss nye babyer nå...

Skrevet

Jeg var på UL i uke 33 når jeg gikk gravid med gutten min, da ble han målt til å være 2200 gram...så med tanke på det,så tror jeg det er Babyverden som stemmer best :)

Skrevet

Jeg stoler ikke paa noen, verken maalinger eller gjennomsnitt.

Var til UL med forstemann baade titt og ofte av medisinske grunner, en uke for termin regnet de ca.3500-3800.....kom ut 4300.

Ungen kommer naar den kommer og er saa stor som den er :o)

Skrevet

...er det èn ting jeg er helt sikker på, så er det at ungen kommer når den kommer og er så stor som den der.. -men det er jo litt rart at to sider skal ha såpass stor estimeringsforskjell.. Gravide damer er nysgjerrige av natur, håper jeg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...