Gå til innhold

Snart slutt med amminga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av noen dager har Sunniva bestemt seg for at hun bare vil ha pupp på tidligmorgenen.. Håper hun vil fortsette med det ei stund til da..

Resten av dagen får hun litt flaskemelk før grøt og middag, forsøker å amme henne, men hun bare skriker. Blir rolig når flaska kommer fram da. Rare jenta! :)

Snuppa er 7 mnd og 3 uker, sambo mener jeg har holdt ut lenge og kan gi meg med god samvittighet, men jeg er litt lei meg jeg, vil ikke slutte helt enda.. Ser jo at mange ammer til barnet er over 1 år, når ser dere for dere at dere skal slutte å amme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har måtte gjøre som deg, har ikke nok melk på dagen. Så han får kveld og morgen, og hvis jeg kjenner det er litt der.. Ellers mme/grøt.. Han er 4,5mnd.. Var veldig lei meg da jeg tok avgjørelsen jeg og, men nå går det bedre.. =)

Skrevet

jeg begynte å trappe ned for 1 mnd siden nå er han 9 mnd og jeg gir han 3 ganger i døgnet.. ser for meg at d ikke blir så lenge før jeg slutter helt.. han er lite interesert. gir han ikke tillegg heller for de trenger ikke så mye melk når de er så stor..

Skrevet

Gleder meg til Sunniva ikke trenger flaskemelk før maten, det er noe skikkelig styr med vasking og koking av flasker. Foreløpig synes jeg det er greit at hun får litt melk, samt at hun ikke har vondt av den ekstra næringa melka gir.. Hun er ei veldig slank jente. Veier bare 7800 g, og er som sagt 7 mnd og 3 uker.

Skrevet

Ja samme spetakkelet her..........

Her begynte gullet før jul å tulle, snudde seg bare bort. Så begynte hylinga! Å sto i bue å remja,hver gang jeg ga ho tilbudet m pupp. Tok heller flaska m vann.............

Sånn er det enda...avbrutt med perioder på1-4 dager da ho faktisk suger litt,kanskje 1-4 ganger på en dag! Jeg vil gjerne amma lenger, men det er jo ikke så enkelt.

Jenta her har ingen problem m vekta da:) 9650g og 7mnd:)

Skrevet

Vår er akkurat 8 mnd og straks 8 kg. Etter at hun begynte med mer fast føde (nå har vi tre fulle måltider per dag) så er hun ikke like interessert i pupp. Vil ha masse på morgenen og etter ettermiddagsluren, ellers er det bare littegrann, selv om hun får pupp før mat. Så tror i grunnen hun er i ferd med å avvenne seg selv. Synes det er greit, skal begynne å jobbe om under 2 mnd, men håper å opprettholde tre amminger en stund til - morgen, ettermiddag og kveld. Kanskje til hun er året, hvis hun vil ha. Det sies jo at det er sunt, men vil ikke tvinge henen heller :-)

Skrevet

Ja, det er jo normalt at de ikke vil ha så mye pupp når de får flere måltider med fast føde. Synes bare det har gått litt fort dette, i forrige uke ville hun ha pupp 3-4 ganger daglig, nå vil hun kun ha morgen. Det kan vel enda hende at hun vil ha oftere igjen, kanskje..

Skrevet

Kjenner meg igjen i dette. Gutten vår er ca. 7 måneder og får fast føde tre ganger om dagen nå, og er blitt veldig lite interessert i pupp i det siste. Vrir seg unna og begynner å klage... Nå er jeg heldig hvis jeg får i han pupp 4 ganger i løpet av dagen, men som regel blir det kun 2 ganger. Før var han en skikkelig puppegutt, som ville ha pupp både titt og ofte, så det er litt rart. Jeg lurer på om jeg bør tilby han mme på dagen, siden han nesten ikke vil ha pupp?

Om natta er han dessverre veldig interessert i pupp; han vil ha pupp alt fra 2 - 4 ganger om natta. Jeg begynner å bli veldig lei av nattammingen, og har lyst til å prøve nattavvenning. Tror dere han blir mer interessert i pupp på dagen hvis han ikke får noe om natta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...