ballblom Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Fikk beskjed om at jeg har "rikelig med fostervann" på ultralyd idag. Jordmor sa det ikke var alvorlig, men at jeg måtte komme tilbake på ultralyd i uke 28 for å sjekke hvordan det stod til. Andre som har vært borti dette? Ble litt nervøs da jeg kom over denne nettsiden : http://www.babyverden.no/templates/Article____539.aspx Syns dette virker litt skummelt
ballblom Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 16. januar 2008 ingen med erfaringer på dette omerådet?
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Kan berolige deg med at det hadde jeg også lenge, og gutten min kom ut frisk og fin:) (litt blå med det var ikke derfor;P ) så lenge jm ikke sendte deg direkte til sykehuset er det nok ikek nok til at det er sannsynlig av det er sykdom.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 hei. Jeg har en søster som er gravid, som har tappet av halvannen liter fostervann, fordi hun hadde for mye fostervann. det de gjorde var at de førte inn en tynn tynn nål inn gjennom magen og deretter tappet de av. det forværret uansett ikke situasjonen for barnet hennes, men jeg må presisere at hun har hatt store komplikasjoner under hele svangerskapet. hun sa i allefall at de kun ved alvorlige tilfeller tapper av fostervann, hvis det er kritisk for barnet. Vær så snill ikke bli skremt av det jeg skriver, hadde det vært noe galt hos deg, har de sagt noe om det. Noen har sikkert mer fostervann enn andre, og det trenger ikke nødvendigvis være unormalt!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Hei, hvis det kan være en trøst... da jeg fødte min første ble det bemerket at jeg hadde veldig mye fostervann, men jeg hadde ikke hatt noen symptomer på dette før fødselen. Hun ble født 4 dager over termin, var 51 cm og 3450 gram og alt var i den skjønneste orden. Forsterhinnene var så seige at de måtte "ta vannet" ved 6 cm åpning, så det var ingen fare for at de skulle briste for tidlig heller. Hvorfor jeg hadde så mye fostervann er det ingen som vet, jordmor kommenterte at det nok var derfor hun hadde vært så livlig helt til siste slutt - hun hade jo hatt ganske god plass inni der.. Blir spennende å se hva som skjer denne gangen...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 åå.. dere er heldige dere... jeg har nesten ikke noe fostervaann igjen... så hver dag som går nå er et mirakel... vannet gikk for tidlig, er i uke 20 imorgen.. huff...
Maren - på overtid Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er nå gravid med nummer 2, Ca 22 uker på vei. Første graviditet hadde jeg mye fostervann. Ved uke 25 begynte magemålet å gå rett til himmels. Jeg hadde jevnlige sjekker på sykehuset pga av dette. Målene av sønnen min på ul og da han ble født var helt normale, ikke spesielt stor. Han veide 3885 da han ble født. Det første de mistenkte var svangerskapsdiabetes. Urinprøvene mine viste aldri sukker i urinen, men etter en sukkerbelastningstest viste resultatet at jeg akkurat kom innunder kategorien for dette. Sønnen min er frisk og flott på alle måter Denne gangen er magemålet så langt også større enn målene tilsier på babyen etter ul. Har ikke fått noen forklaringpå dette, kan være siden det er 2. gang....eller så er det mye fostervann igjen. Jeg for min del tar dette med knusende ro. Må innrømme at jeg brukte utrolig mye krefter på å bekymre meg unødig over dette sist... Be om en sukkerbelastningstest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå