snuppelura_jente3 Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Hei Vi skal kjøpe oss ny bil, blir litt for trangt med vår BMW 320 stasjonsvogn når vi skal ha 3 barn bak i.. (Har en 4-åring og en 8- åring fra før...) Vi vurderer VW Passat eller VW Touran - da evt 7 seter Personlig syns jeg Passaten er mye finere, men er usikker på om vi vil få nok plass i den? Tenker derfor at kanskje Touranen er et bedre alternativ... Noen innspill fra dere her - erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Har dere bestemt dere for at dere skal ha VW? Vi har vurdert denne: http://www.citroen.no/article.asp?ArticleId=3334&BottomMenu=Bottom_C4_picasso&TopmenuMode=C4_picasso
trebarnsmamma84 Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 KJØP VW TOURAN.... me kjøpte den i sommer, og hadde ikkje bytta den før noken annan bil... god å køyre, god plass...veldig bra med 3 separate seter bak, så det er plass til bilseter...me skal ha 3 bilseter i den til sommeren...God bagasjeplass...billig i drift...absolutt å anbefale....
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Vi har akkurat kjøpt Opel Vectra, den er mye større en passaten. Selv om det ikke høres så tøft ut er den nye designen faktisk ganske så sexy! Burde ta en titt. har flere venner som har den og alle er veldig fornøyde. De kommer også veldig bra ut i tester på driftsikkerhet... Passaten begynner å få litt frynsete rykte etter mye problemere (bund banne etc). Vurderte Touran også men har en kjæreste som fikk litt angst av kassebil-looken, men den er jo et kjempe bra alternativ. Lykke til!
lisstupp Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Hei VW er et bra kjøp sikre biler, men sats heller på VW sharan, bedre plass i den enn touranen.
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Har ikke personlig erfaring, men har hørt at Passaten er den eneste stasjonsvogna man greit får tre barneseter i baksetet i.
to små søte Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 hva med bmw 5 serie stasjonsvogn den har vi mye bedere plass enn 3 serien og en kjempe fin god bil..
Den lille blå smurfen Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Vi har VW Touareg... Meget kjekk bil! Har hørt at Vectra er størst bak, men VW Touran ville jeg også vurdert, med 7 seter...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Vi har 4 barn (annehver helg), og kjøpte i fjor en Ford (selv om jeg ikke akkurat er ford-fan) S-max men mulighet for 7 seter. Det viste seg som den 7-seteren med mest lasteplass. Vi har IKKE angret. Bilen er praktisk og med mange muligheter - og ikke altfor dyr. Men den gir kanskje ikke samme satus som en VW, hvis dere er opptatt av slikt?
snuppelura_jente3 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2008 Hei igjen Takk for mange gode innspill Vi er ikke opptatt av status, mer at bilen skal ha de egenskapene vi ønsker innen for en akseptabel pris... - Det skal være behagelig for 3 barn å sitte i baksetet, med den bilen vi har idag blir det nok for trangt for de - selv om det går.. - Må ha automat - jeg er såpass pysete at jeg kun kjører automat nå som jeg er vant med det. - må kunne reise på ferie - altså pakkeplass inkl. vogn til familie på 5.. - Ikke ta altfor stor plass på veien, da er det nok jeg som blir ukomfortabel... - Motorstørrelsen bør være grei, orker ikke en bil som bråker veldig i det du har den i 100.. vi kjører mye langkjøring til fjellet - komfort og støy etc er derfor viktig... - Vi har en prisramme på 450.000 og ønsker å kjøpe en butikkny bil denne gangen (første gang faktisk...) Vi har sett på Ford S-max også, det er helt kurante biler det også. Prismessig ender man ikke opp så langt fra VW Passat, iallefall ifølge de "bygg-din-egen-bil" sidene til de ulike bilmerkene... Vi er egentlig veldig fornøyd med den bilen vi har idag, og eneste grunnen til å bytte er egentlig at vi ønsker bedre plass... det er derfor et av de viktigste kriteriene i vår leting. Uansett kommer vi nok til å bestille snart, da det ofte er et par måneders leveringstid på disse bilene... Ender nok opp med en Touran eller kanskje også Ford S-max, evt Passat. Forden har vi ikke prøvekjørt enda, det har vi med Touranen og Passaten, men var veldig fornøyd med de begge...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Vil på det varmeste anbefale skoda. Jada, har hørt "hvorfor kjøpe skoda når man kan gå`da?" men bilen er faktisk kjempegod. VI har skoda oktavia stasjonsvogn. Bilen har kjempegod plass både inni og i bagasjerommet. Sammenlignet med passaten er det 3 cm eller noe i forskjell. Dessuten er veldig mye av utstyret standard, slik at det ikke koster mer for det som folk flest vil ha. Prisen er også noe lavere. Dessuten har skoda sine biler blitt veldig fine etterhvert. Må prøvekjøres. KJempegod.
Lille Luna Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Jeg anbefaler også Skoda Octavia:-) Den er romslig og familievennlig!
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Audi a6!! den er stor og kjempedeilig å kjøre!
2måsøte Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Tre barn, gjerne plass til vogn og til lange turer? Caravelle er vel bra biler til sånt, men tror de støyer litt. Touareg som nevnt er jo en rådyr bil, selv som brukt. Hørt mye fint om 5-serien (vil selv gjerne ha 525 med automat...) Har en bror med en Sharan, tre barn og ofte på tur til Sverige, de er superfornøyde, god plass etc. Kan dere vurdere takboks kan dere jo velge blant mange biler. A6 som nevnt, Volvo V70 er jo en lastehest.... Jeg ville tatt en tur rundt til diverse forhandlere og kikket og fysisk prøvd bilene, gjerne prøvd å putte mange barneseter inni... Men i allefall mine tips!!
3-prinser Skrevet 16. januar 2008 #15 Skrevet 16. januar 2008 Vi har akkurat kjøpt en Citroën C8 og angrer ikke ett sekund. Den har KNALLPLASS. Det er en 7-seter, men man tar ut de bakerste setene og har da danseplass i bagasjen. Vi vurderte også Touranen, men endte på C8 pga plassen. ANBEFALES så absolutt.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #16 Skrevet 16. januar 2008 Ikke kjøp Touran med 7 seter! Med mer enn 3 bakseter i bruk, så kan du glemme alt som heter bagasjeplass. Touran er ingen stor og romslig bil. Anbefaler Ford S-max på det varmeste! Bagasjeplassen med 7 seter i den er heller ikke enorm, men myyyyye bedre enn i en liten Touran. Dessuten sitter du mye høyere og har bedre oversikt i en S-max enn i Touranen, og så er S-maxen mange ganger finere å se på enn den kjedelige Touranen. :-) Lykke til med bilkjøp!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #17 Skrevet 16. januar 2008 Hei! Vi har en ny Passat, og elsker den.... Touranen er ikke større. Den er kortere, og det er dårligere plass i bagasjerommet. Den er noe høyere da... Vi har automat også, SÅ deilig:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #18 Skrevet 16. januar 2008 VW-Passat har vi nettopp kjøpt og det er en kjempe god bil, hadde kjøpt akkurat maken en gang til.. Dessuten har den vunnet de fleste tester den har vært med i. Sjekk ut de siste biltestene, de finnes sikkert på nettet eller no. Kanskje dere da får svar dere lurte på?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #19 Skrevet 17. januar 2008 Har også ny passat. Men det er fryktelig vanskelig med tre barneseter baki der. Har ei jente på 5 som sitter i britax sitt sete(pute med rygg). Skulle ha med meg mine to tantebarn på 7 og 8 som sitter på besafe sin pute, det gikk omtrent ikke det. Strevde veldig med å få på selene. Gikk så vidt det var da britax sete ble plassert i midten, men var fremdeles veldig vanskelig å få festet selene. Anbefaler touran istedet da, hvis du må ha tre lignende seter ved siden av hverandre.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #20 Skrevet 17. januar 2008 Vi skal også kjøpe oss ny passat nå. Har en eldre utgave fra før og er super-fornøyd med den. Kjempe-god plass både i bagasjen og i setene bak. Ikke noe spark i setet foran, kan du si hehe... Men jeg vet kke hvordan det ville blitt med tre barn da -vi har ikke hatt så mange i vår....Lykkke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå