Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er redd for at jeg kommer til å synes babyen min/vår er stygg når den kommer ut.. Er dette normalt? Flere som har det slik?
Trinity79 Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Det er det sikkert. Og jeg kan love deg at du ikke kommer til å synes det...Du kommer til å tenke at du bare var teit som trodde det, fordi den er jo den vakreste i hele verden:-) Klem og lykke til videre:-)
Crazywoman Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Er du førstegangs? Jeg hadde det sik da, men gullet mitt er verdens nydeligste! Tenker ikke slik denne gangen. Det går så bra! Når du får se nurket blir du helt forelsket!!
mamman t o.a Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 den tanken har jeg faktisk ikke hatt,men vet flere som har hatt den... tror at når du får babyen på magen så kommer følelsene til og ta overhånd og at tanken ikke kommer en gang:) før er det mye rart en tenker på... gjør det jeg i allefall
mia engel&fia frøken Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 tror det er mange som tenker mye rart jeg. men når du ser bebien din kommer du til å like det du ser. den ligner gjerne litt deg selv eller noen andre du er glad i så ofte så blir det en sterk følelse for deg at den er din og du syntes den er vakker den blir ikke helt ukjennt...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Det er helt normalt å tenke slik. Det er en del av forberedelsene til å bli mor. Det skjer mye fysiske forandringer i kroppen din, men minst like mye psykiske. Jeg er plaget av veldig mye mareritt der det er helt horible vesner som kommer ut. Har vært det i tidligere svangerskap også og nå er jeg redd nestemann ikke er like fin som sine søsken...-hvordan er det mulig?! De er jo perfekte...Jeg trøster meg med at når babyen først kommer, vil det være det vakreste du noen gang her sett.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Hm, jeg er ikke helt enig med folkene over her. Jeg tror det er en myte at alle syns de har den vakreste ungen i hele verden, eller at morsfølelsen kommer flommende som et altoppslukende hav. (spyspy..) Jeg syntes morsfølelsen kom mer snikende over litt tid, og jeg syns babyen min var litt snodig med en gang, faktisk.. Alt dette var egentlig en lettelse, for jeg var redd morsrollen skulle snu helt oppned på tankemønsteret mitt, og det gjorde den jo ikke. Du vil garantert elske barnet (enten umiddelbart eller etter en liten stund) uansett hvordan han eller hun ser ut. Og det gjelder også om du er såpass objektiv at du kan se at barnet ditt kanskje ikke er det mest billedskjønne ungen i verden. Dessuten forandrer de seg hele tiden, så en ikke-så-vakker baby med kjempehode etter bruk at tang eller noe, ser nyyyyydelig ut etter bare et par dager:) Naturen er bra konstruert innimellom. Lykke til.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 HAHAHA...hallo i visse tilfeller ser ungen ut som en blålillarød sviske jo!!! stemora mi reagerte bra når hu fikk sin første,første hun bryter ut er : FY FAEN Å STYGG HU ER!!!! hiihihi....hun ble jo seff den vakreste babyen i verden litt etterpå men,i fødsels stresset og med smerter og slit kan man bli en smule overasket over en babys "røffe" look når den kommer ut av deg.... det er helt normalt med sånne reaksjoner,for jordmora reagerte ikke i det hele tatt.eneste var en sykesøster som hadde reagert visstnok men det er ifølge min far og han er ikke akkurat,vel obsevant kan man si...pluss han tenker mer på hva andre mener og sitt rykte en amerikanske husmødre gjør.... :0p
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Trodde jeg var veldig unormal som var redd for dette. Godt å se at vi er flere. Jeg er førstegangs og tenker en del på dette. Ikke fordi det hadde brydd meg så mye om han ikke var verdens mest biledskjønne, men mer fordi jeg er redd han skal bli mobbet og ha en eller annen "skavank" som gjør at andre barn kan være slem mot han. Som de andre her sier vil nok barnet vårt bli aldeles nydelig for oss uansett. =)
mamma sin kompis Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Tante barnet mitt syntes jeg så helt for fordelig ut de 2 første døgna. Skrump nisse delux. Men hanble verdens skjønneste da huden hadde rettet på seg. Min første fødte var nydelig fra første sekund
Cheeva=) Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Dette er nok helt normalt!! Jeg har det åsså slik nå! Er vel bare sånn det er med mange tanker rundt det hele, spes hvis det er første barnet! Ikke tenk på det:) Den blir nok sikkert helt nydelig! Tenk positivt! Det gjør jeg:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå