En liten mamma Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Vi skal i barnedåp neste helg, til Heddas nydelige lille fetter. Jeg er så heldig at jeg skal være fadder! Men hva skal vi finne på å gi i dåpsgave? Syns ikke det er mye spennende å velge i hos gullsmeden til gutter... Har dere noen gode forslag som dere har gitt/fått? Takker for tips!
Yrha Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Utenom sølvtøy fikk vi: Rørospledd - fantastisk mykt og nydelig ullpledd som passer perfekt til babygutter Hvite serien med bøker - en serie med bøker med fortellinger, rim og regler, barnesanger osv. Klær fra Polarn o Pyret Bok med egenkomponert dikt fra gudmora (klarer fortsatt ikke å lese det uten at tårene renner) Skinntøfler, aksjer i fond og fotoalbum er også fine gaver.
Kondis som en murstein Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Masse fint i SIA sin barneserie )
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Vi kjøpe shooshoos til gutt for ikke lenge siden. Og aksjer i fond er smart nå som børsen er nede da =)
Hikken Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Til min venninnes sønn kjøpte jeg to svære fine sang/dikt-bøker. En annen jeg kjenner kjøpte gavekort hos fotograf til sitt fadderbarn, var visst en kjempesuksess :-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Blir ikke mye ut av fond nå om dagen nei:) Hva med en bok? F.eks den store barnesangboka. De har også mange andre fine bøker i den serien.
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Det finnes vannvittig masse fine sparebøsser i tinn nå...vi fikk 4 forskjellige da lillegutt ble døpt; traktor med henger, brannbil, ku, og en gris. Ellers så finnes det og sånne album, der forsiden er i enten sølv eller tinn, som er er en ramme liksom. der har vi satt inn bilde av lillegutt i dåpskjolen foran, og maaaasse andre fine bilder i selve albumet. Synes den var en av de fineste gavene vi fikk.....
En liten mamma Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2008 Hva er SIA sin barneserie? Takker alle for gode forslag!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Ja, skjønner det. Det er opplyst over alt at dette ikke er tiden til å investere. Kursene er spådd å falle mye mer enn det har gjort.
Kondis som en murstein Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Merket SIA: http://www.sia-homefashion.com/prod_produkt-kids-collection_collection_3124_page_2.html )
Hyacinth Bucket Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Kniv med inngravert navn og dåpsdato, bundadsmykker om han skal ha bunad etterhvert. Barnemøbler fra www.malurten.no. Kan føre på navn, fødselsdato, lengde, høyde, vekt og dåpsdato. Kjempefine.
*smula* Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Lillegutt fikk: Barnebibel Medlemskap i dåpsklubben tripptrapp Barnebestikk Barneservise fra figgjo Bøker fra serien Store Hvite Sølvkopp Bunadsølje Penger
Bippe77 Skrevet 16. januar 2008 #15 Skrevet 16. januar 2008 finnes fond som ikke blir påvirket av børsen også da.... så investeringer kan fortsatt være lurt! Og skal jo stå der i mange år... vil altid svinge opp og ned... Vi fikk ellers masse fint til vår lille gutt!! Treleker Bergans ryggsekk med sovepose og spikkekniv... og hakkespettboka.. Barnebestikk Bundadsølv Bøker armbånd Sølvkopp Barnebibel Medlemskap i boligbyggelaget m..m
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #16 Skrevet 16. januar 2008 Så ikke om det var nevnt,men jeg syns en sånn dåpsattestholder er så fint=) Litt langt ned på siden der kan du se om du vil=) http://www.panoramagruppen.no/modules/module_123/proxy.asp?iCategoryId=61&iCategoryNAVId=22&iInfoId=0&iDisplayType=1
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #17 Skrevet 16. januar 2008 Vi skal ha dåp for gutten snart, og jeg har ønsket fine eventyr- sang eller dikt bøker, den dvdboksen av Ivo Caprino, sånn babybok og klær......Jeg er ikke så begeistret for dåpsattestholdere og sølvkopper o.l., vil heller ønske ting han har bruk for;-)
Lillegutt og jeg Skrevet 16. januar 2008 #18 Skrevet 16. januar 2008 Bokmerke i sølv med gravering! Det fikk sønnen min av en av fadderene - vi bruker det nå, og det kan brukes i lang tid fremover, en fin ting fra dåpen! Ellers så er stort sett mine forslag allerede nevnt!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #19 Skrevet 16. januar 2008 Eventyrbok eller barnebestikk i stål (mye mer praktisk i det daglige enn sølv, og selvfølgelig en mer behagelig prisklasse). Stålbestikket er uten tvil det gaven vi har brukt mest siden dåpen, sølvbestikket ligger fortsatt i boksen sin urørt, over 2 år senere...
En liten mamma Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #20 Skrevet 16. januar 2008 Tusen takk for så mange gode forslag! Nå skal vi nok finne noe fint og originalt til gogutten!
SnikkSnakkSnakketøy Skrevet 17. januar 2008 #21 Skrevet 17. januar 2008 Enig med Beretta - håndmalte stoler fra www.malurten.no er en hit hos oss. Har gitt det ved flere anledninger og det er den gaven som blir lagt mest merke til positivt. Vi har selv fått i gave, og poden her har et kjært eieforhold til sin egen stol. Den er bare hans! Så - vil du gi bort noe som varer og som garantert blir brukt lenge - gi en stol fra Malurten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå