Gå til innhold

Hvordan vet jeg om det "bare" er maserier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld fikk jeg etter en hel dag (flere dager) med konstant kynnerer,-"vonde" kynnere. De presset nederst, litt som følelse av mensmurringer. Samt nederst på begge sidene i ryggen verket. De kom med ca 4min mellomrom.

Jeg tok meg en varm dusj, og da ga de seg. Var det maserier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelige rier går vel ikke over av en dusj? Er førstegangs og har ikke peiling. Men det høres jo logisk ut med maserier.

Skrevet

Maserier ja. Og sikkert effektive.

Skrevet

Ok, takk for svar. Men effektive?? Tøye ut livmor-effektive,liksom?

Baby har ikke festet seg ennå, men ligger i sete. Håper jeg bare får maserier en stund til fremover da;)

Skrevet

Maserier har liten eller ingen effekt, de er gjerne korte (under 45 - 60 sek). Effektive rier varer gjerne over 60 sek.

Man kan ha effektive rier som gir seg, de fører ikke til fødsel, men de flater ut livmorhalsen eller gir åpning.

Skrevet

Det er så bra med noen som har erfaring! Takker og bukker.. Disse varte i ca et minutt. Mulig lenger..(føltes i allefall slik;))

Skrevet

Ang lengden på rier vil jeg bare nevne at da vi dro på sykehuset nå hadde jeg rier med 2-4 min mellomrom, men de varte i ca et halvt minutt bare. Derfor trodde jeg at vi hadde litt bedre tid enn vi hadde. Da vi kom frem til sykehuset gikk det rett over i pressrier og da varte de leeenge, og vi var på sykehuset i kun 25 minutter før jenta var ute (gikk fra 5 cm til full åpning på kun få minutter). Så riene må ikke nødvendigvis vare så lenge for å ha effekt og være ordentlige rier.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...