Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Hei:) Jeg er gravid i uke 28 og har vært sykemeldt(100%) i 7 uker nå av flere grunner: Vond korsrygg, og at jeg blir veldig fort sliten og mye trøtt. Nå skal jeg til lege på kontroll, og jeg vil samtidig be om videre sykemld. Men jeg har hørt noe om at når man er sykemeldt mer enn 8(?) uker må man ha noe ekstra "greier"..? Var det noe med at man må ha snakket tilrettelegging med arbeidsgiver..? Eller var det noe annet? Er det noen som vet?
en på vei *utklekket:)* Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Jo nornalt sett må det snakkes om tilrettelegging,men ikke når det skyldes svangerskapsplager. Dette fikk iallefall jeg beskjed om av legen min. God bedring videre:)
HelenFlores Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Tror det egentlig er slik at når en er langtidssykemeldt så må man lage en arbeidsplan sammen med arbeidsgiver for å få godkjent videre utbetalinger fra Nav. Men kan ikke skjønne hvorfor en skal måtte gjøre det når en er gravid. Jeg fikk brev fra Nav etter 8 uker om å fylle ut ett slikt skjema, men hva kan vi gjøre da!? Vi fylte ut skjemaet, men det er jo kun snakk om å være sykeeldt max frem til permisjonstiden begynner. Vi leverte i allefall skjemaet for å være på den sikre siden.. Lykke til...
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Legen må fylle ut del 2 på sykemeldingen der h*n beskriver litt mer i detalj hvorfor du er sykemeldt og om tilrettelegging på arbeidsplassen er aktuelt eller ikke. Skriver han at det ikke er aktuelt med noen form for arbeid slik situasjonen din er, skal det være greit for NAV og det blir ikke noe krav om tilrettelegging etc. Slik gjorde ihvertfall min lege det, og etterpå har jeg ikke hørt noe fra NAV - har vært 100% sykemeldt 9 uker i strekk nå, og kommer nok dessverre til å være det videre frem til fødsel (Var først sykemeldt 20% i 6 uker og da fikk jeg melding fra NAV om få avtale med arbeidsgiver om tilrettelagt arbeid...)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Jeg hørte med legen min, og han sa at han skrev sykemeldingen slik at jeg ikke kom til å høre noe i fra nav. Begrunnelsen for diagnosen ble en del setninger da. På del D i sykemeldingen min som jeg sendte til nav, krysset jeg av for at jeg ikke hadde diskutert med arbeidsgiver om tilrettelegging. Under forrige sykemeldingsperiode snakket jeg med saksbehandleren min, fordi det var et par spm hun lurte på. Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tlf til nav, oppgitt personnummeret ditt og hørt om saken din og om det var noen spm i fra dem. Utbetalingsdag for denne mnd er 25 januar. Har nettopp snakket med nav og de har ingen spm og penger får jeg:) Hilsen sykemeldt som kommer til å komme opp i hvert fall i 12 uker borte fra jobb. Håper det går like greit for deg. Lykke til, det ordner seg nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå