Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

om hvordan jeg skal klare å spise frokost?

jeg pleier ikke å spise noe før kl er 14 på dagen.. klarer ikke å få ned noe.. d er ingenting som frister utenom kaffe...

vet at d ikke er så bra... nå har jeg hentet en yoghurt fra kjøleskapet.. men jeg gruer meg til å begynne på den for jeg vet d ikke smaker godt så tidlig på dagen:(

noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør du om dagen? Jobber du? Går du på skole? Jeg klarer heller ikke å spise med en gang jeg står opp. Må komme igang først, rørt kroppen. Går til jobb, drikker en kopp kaffe og spiser et par brødskiver med en gang jeg kommer dit. Funker fint for meg. Har jeg møte fra morgenen av og ikke får spist som jeg bruker, blir jeg fort svimmel, kvalm og ukonsentrert.

Skrevet

jeg jobber, men som sagt så går d en halv dag på jobben før jeg orker tanken på mat... oxo spiser jeg kanskje 2 ganger til dagen...

en sjelden gang 3...

og d er jo ikke så sunt d heller...har aldri vært noe glad i mat.. så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

er jo veldig mye sliten og trøtt men d er jo ikke så rart når jeg ikke får i meg nok næring...

Skrevet

Hvis jeg er skikkelig matlei og ikke har lyst på noe, presser jeg i meg lyst knekkebød uten noe på eller riskaker/brød/kjeks (eller hva det er) Det smaker ikke mye, men jeg får i hvertfall noe i kroppen.

Skrevet

Hva med å lage en smoothie? Det går veldig kjapt om du har en blender/kjøkkenmaskin, og er ikke like mye å tygge på som mat. Bare å hive alt sammen oppi, blande i en fei og drikke. Jeg gjør det noen ganger når knekkebrødet eller brødskiva ikke frister.

Min favoritt er 1 banan, ca 3 dl naturell yoghurt (den er ikke så søt/sukret, og derfor sunnere), 5-6 frosne jordbær. Eventuelt en skvett appelsinjuice. Og evt. noen frosne blåbær om du har lyst på det. Masse vitaminer for prøvere!

Skrevet

Det hørtes jammen godt ut! Det skal jeg prøve...

Jeg er heller ikke sulten tidlig på morgenen, men jeg tvinger i meg noe, hvis ikke blir også jeg litt uvel utover dagen. Synes Smoothie hørtes supert ut. Er godt med noe friskt!

Ellers er jeg glad i mango og granateple - lag en blanding av dette og ha det i kjøleskapet. Holder seg noen dager - så slipper du å lage frokost hver dag!

Skrevet

Hei!

Det viktigste er ikkje hva du får ned, men at du får ned ett eller annet... ikkje kaffe...

Du må få noe som setter systemet i gang, og klarer du det, vil matlysten etterhvert komme...

Vet det er vanskelig, har selv en job som jeg står opp midt på natten, men klarer på en eller annen måte å få i meg most banan (eneste som glir ned) og deretter en skive etter et par timer...

ikkje kaffe...

håper du finner din måte!

:)

Skrevet

hm! må kanskje prøve noe av d... ikke onen dumme ideer dere kommer med her:)

tusen takk for svar folkens:)

Skrevet

Mango og granateple....MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM det hørtes veldig deilig ut... Elsker det når jeg finner ordentlig saftige og modne mangoer. Det selges altfor mye tørre og trevlete saker i butikkene dessverre!

Skrevet

Jeg spiser frokostblanding:) da blir det ikke så tørt! mm:)

Skrevet

Nå har jeg prøvd smoothie-oppskriften din. Var helt super!!!! Den kommer jeg til å lage ofte! Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...