futte (tm) Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Guttungen på to begynner å bli vanskelig å ta tempne på og det er ikke noe morsomt å måtte plage ham med det når han er slapp og pjusk. Hadde vært mye enklere å bare målt i øret. Er disse like nøyaktige? Lånte et slikt og da greide jeg ikke påvise feber i øret på 4 forsøk mens termometeret i rumpa viste 39.4. Hvilke merker er bra i så fall?
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Er vanskelig å måle feber på småbarn i øret desverre...har samme erfaring som det du har..målt over 39 i rumpa på ungen og ikke klart å påvise i øret...husker ikke hvilket merke...men kjøpte det på apotek i hvertfall..tror det ligger i skapet i det andre huset...
Plutselig_gravid Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Mitt er veldig bra. Dette vet jeg da jeg har sammenlignet ved å ta temp både i rompa og øret. Maks forskjell har vært på 0,1 grad. Det jeg har er av merket braun. Kostet 599,-. Men, du må dra litt i øret for å få det på plass. Må sikkert øve litt. Det varsles visst man gjør det feil.
alvis Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg jobber på sykehus og der hadde vi øretermometer men ettersom de ikke var nøyaktige nok og rett og slett ikke å stole på blev de fjernet fra avdelingen. Gutten min er også vanskelig å ta tempen på så mannen min skulle kjøpe øretermometer og fikk da beskjed fra apoteket at de ikke selger desse pga at de ikke er gode nok.
Elle Vilde Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Har hørt at de ofte viser rundt en halv grad feil, og på sykehuset kontrollmåler de visst etterpå når det viser at man har feber... Når vi er hos legen med våre spør hun alltid hva slags termometer vi har brukt, og når vi sier at vi har målt rektalt, sier hun alltid at det er bra, for det gir pålitelig måling... Våre liker det heller ikke 4 år og 1 år, men vi tvinger dem faktisk likevel, gir heller belønning etterpå, saftis f.eks. er kjempebra når man har feber :-) 4 åringen vår er stort sett veldig flink, tar av seg trusa og legger seg ned og løfter opp bena, så det går bedre etter hvert. Etåringen synes det er helt greit fortsatt, men regner med at det kommer en mellomperiode på yngste også hvor hun protesterer (2-3 år). Beklager at jeg ikke svarer på det du spør om, men vil bare si at et sånt barnetermometer som vi har (rosa delfin kjøpt på apotek for ca 100 kr), tar tempen på kortere tid enn 10 sek (rektalt), og kom ut som det mest pålitelige termometeret i test, så jeg holder en knapp på dette...
bobbi :-) Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Var en test på dette for et par år siden og da vant braun sitt (tror det var tv2 hjelper deg). Kjøpte dette og har vært veldig fornøyd, men om den viser høy feber tar jeg gjerne en kontroll med rumpe termometer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå