Gå til innhold

Slimproppen...

StoltMammaForFørsteGang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tror slimproppen gikk/går nå. Kjente jeg ble litt "våt" nedentil ca kl. 9. Tørket med et papir og da kom det ut noe blank væske samt noe klumpete slim som var litt "gulere". Kom ikke ut som en "propp", men dette er vel slimproppen? Har kommet ut litt mer etterpå. Uten at det vel har noe å si for forløpet. Har venninner som ikke har født før flere uker etter at slimproppen har gått. Noen som har født ganske raskt etter at slimproppen har gått? Jeg har termin om 2 dager (førstegangs). Spennende tider!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med kjennskap til slimpropp?

Skrevet

lurte på det samme selv for et par dager siden, var heller ingen propp som gikk på meg, bare blankt/gult slim som var der i godt og vel en dag.. trodde i tillegg det skulle være blodspor i slimet..

men jeg var hos jordmor igår, og hun sa at det sannsynligvis var slimproppen som hadde gått, og at det ikke trengte å være denne "proppen", og heller ikke synlig blod. hun sjekket urinen min, og da det visstnok var store mengder med blod i urinen, så bekreftet hun at det var proppen som hadde gått..

slimproppen kan visst gå opptil to tre uker før fødselen, så det er ikke tegn på at fødselen skal sette igang, men er allikevel et godt tegn på at ting begynner å skje der nede.. dette var iallefall det jeg forstod ut ifra henne, håper det var noe hjelp.. lykke til:)

Skrevet

Slimproppen er en kjempe seig klump som du omtrent ikke klarer og dele i to om du skjønner. Noen har det sånn at det kan komme biter av den og da er det stort sett litt brunt i eller antydning til dette. Kvit stor klump.Når hele kommer er det som om du har noe hengende mellom bena og når du tar ett papir for og ta det vekk så må du virkelig dra i dette for og få det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...