Gå til innhold

ikke vokst på 2 uker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor i dag og sf målet mitt har ökt bare 1 cm på 5 uker,. er 29 i dag. fler som har det sånn? jeg som syns jeg lå så bra til over normalen förste gangen men nå ligger jeg nederst på den stiplete linja... får komme på ultralyd forhåpentligvis ganske fort da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det samme.. er 31 uker på vei.. Har hele tiden ligget perfekt på normalen, også plutselig mye under:( ble sykemeldt og fikk beskjed om å holde meg i ro og spise godt, skal tilbake til legen neste uke.. Har bekkenløsning og jern mangel i tillegg:/

Skrevet

Jeg er da stikk motsatt av deg. er 29+0 i dag. og min mage har vkst med 6 cm siste 4 ukene=) Min jordmor mente dette var mye...så får se til neste gang=)

Skrevet

Jeg er 32 uker og har heller ikke vokst noe særlig på 4 uker, skal til ul til uka. Mitt forrige svangerskap lå jeg under på kurva hele veien....Da ble jeg indusert(satt i gang) i uke 36 pga for lite fostervann, så man vet aldri hva det skyldes..Godt å få det utredet iallefall, lykke til:-)

Skrevet

hva kan skje da? om de finner ut at babyen ikke vokser tar de den ut da eller? er jo loitt tidlig enda men...

Skrevet

Hei, jeg har det også som deg. Er andregangs, sist gang fikk jeg akutt svangerskapsforgiftning. Men i forhold til sist er jeg enda mindre denne gangen. ikke så veldig gøy. Har fått samme beskjed som deg ,ligge i ro, ikke forbenne kalorier og spise godt og sundt. Er på kontroller 1 gang i uken. Er nå 30 uker, magemålet mitt er som om jeg skulle vært 20. Så klinisk sett bekymrer dette legene litt. HUn ligger 200g ca under hva hun skal være. Vet ikke helt hva de kan gjøre annet enn å ta de ut om de ikke får i seg nok næring. Men, er enig med deg, er jo fremdeles ganske tidlig. SÅ x fingrene for oss alle som er i samme båt.

Hvilket sykehus er du på?

Skrevet

Jeg har vel igrunn ingenting her å gjøre siden jeg fikk for 9 mnd siden..

Men Gutten min vokste ikke siste 7 ukene, måtte derfor på ukentlig besøk på sykehuset for UL.

De er veldig flinke å ta slikt på alvor (heldigvis bruker det ikke være noe galt, min sønn var og er frisk som en fisk-Bare veldig liten når han kom)

Om fosteret slutter å vokse setter de somregel igang fødselen når de tror barnet vil ha det bedre utenfor magen din.

Dette skulle de gjøre med meg, men fødselen startet av seg selv dagen før, 16 dager før termin;)

Lykke til;)

Skrevet

jeg vil også på ul:/ er bekymra:( ble bare sykemeldt og sendt hjem med beskjed om å komme tilbake om 2 uker.. kanskje legen ikke tar det så alvorlig som en jordmor ville..

Skrevet

har det på samme måten jeg også. er i uke 29. ble ikke sykemeldt en gang, fikk bare beskjed om å komme tilbake neste uke. er kjemperedd nå. syntes det er lenge å vente en hel uke:(

Skrevet

noen babyer blir mindre enn andre uten at en helt kan finne noen årsak, dessuten kan SF målene synke uten at det er noe galt med barnet! Grunnen til at de venter 2 uker før de evnt henviser videre er at de må se utviklingen over tid.

Henviser de til ul måler de blodtilstrømningen i navlestrengen og følger med på hvordan baby har det. Ser de at det ikke er bra for barnet å være i magen henter de han ut. Da vil de gi lungemodningssprøyter slik at han er klar til å møte verden :-)

Selvsagt er det ikke ønskelig å få et prematurt barn, men de har blitt UTROLIG flinke med dem nå. Jeg fikk stoppet rier i uke 31 og fikk beskjed av legene om at hvis han ble født nå så gikk det i de aller, aller fleste tilfellene bra!

Skrevet

Fikk beskjed av legen om at var de ikke sikre på babyens helse inne i magen tok de den heller ut, for å lettere ha kontroll på næring osv, men ofte ikke før uke 36,37..

Skrevet

takk for alle svar. alle mine barn har vel värt ganske små, men denne er minst på kurva enn så lenge. bor i sverige og har östersund som mitt födesykehus. ¨går til jordmor her i närheten. hun sendte en remiss så forhåpentligvis får jeg komme inn ilöpet av noen dager. hadde det bare värt nå hadde de sikkert kunne ventet, men i og med at jeg har vokst 1 cm på 5 uker så vil de vel sjekke tenker jeg. får bare håpe at den bare er liten da og at det ikke er noe feil, jeg er ikke så stor selv heller ´(152 cm) og som sagt mine andre barn er også ganske små.

Skrevet

Hei!;)

Selvfølgelig blir man bekymret om målene er små.

Men det er helt vanlig at man målene kan avta og stoppe opp, så eventuelt ta seg opp igjen.

Det trenge IKKE å være noe gale. Når du kommer på UL tar di eksakte målinger og måler som sagt blodgjennomstrømmen i navlestrengen og morkaken osv.

Ikke bekymr deg for mye, veldig mange opplever dette, og somregel er det ikke noe gale i det hele tatt!;)

helsepersonell er veldig flinke med gravide, å om de hadde trodd det var noe, hadde de fått hastetime til deg.

Så bare prøv å slapp av å hvil deg litt, så skal du se at alt ordner seg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...