Gå til innhold

ang urinprøve...

*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal til jordmor i dag 12.30....& for & være sikker på & få nok urin i glasset tisset jeg på det i morrest ca kl 04.00...er den for gammel?

Videoannonse
Annonse
Gjest Orkideen - Høygravid
Skrevet

Den er ikke for gammel, men den skal oppbevares kaldt til den skal leveres. Putt glasset i en pose og legg det i kjøleskapet til du reiser til jordmor.

Skrevet

Sett den i kjøleskapet - så holder den seg fint:-)

Skrevet

Takk for svar jenter....sprang & satte den i kjøleskapet nå jeg :o)

Skrevet

Lurer på en ting... Hvorfor skal den stå kaldt? På aldershjemmet der jeg jobber setter vi den på en benk på skyllerom. Kommer jo romtemperert ut av oss. Trudde kanskje kulda drepte litt av de bakteriene de skal sjekke om vi har jeg....

Skrevet

Dere bør ikke oppbevare urinprøver på benken men i kjøleskapet. Dette fordi evt bakterier som måtte være i urinen + forurensningsbakterier formerer seg i sinnsykt tempo om den blir stående slik i timesvis - dette er da mest aktuelt om man tar urinprøve for å se etter bakterier / urinveisinfeksjon. En slik forurenset prøve blir så full av bakterier at dyrkningen blir bortkastet og pasienten risikerer unødig antibiotikabehandling.

Hverken kjøl elller frys dreper bakterier - bare roer dem ned så de ikke blir flere:-)

Skrevet

jeg har spurt både jordmor og lege om dette og de sier at den IKKE skal i kjøleskap. Det er ikke nødvendig i det hele tatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...