Katrinemarie Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Mitt lille nurk er snart 4 mnd`er og jeg syns hun har så sjelden avføring.. Hva er normalt egentlig - hvor ofte skal de ha avføring? Og hva er regelmessig avføring?
2-barns mor Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Det kommer helt ann på hva hun spiser. De som bare får morsmelk kan ha avføring sjelden og det er ikke uvanlig. Når de begynner med fast føde bør det komme avføring hver dag. De som får morsmelkerstatning kan også ha noe sjeldnere avføring, men ofte litt hyppigere enn de som bare får morsmelk. Kan eventuelt gi sviskemos som du lager selv og se om dette gjør det mer regelmessig. Kok opp svisker uten steiner og mos det med stavmisker til en glatt masse. Putt det oppi et isterningsbrett og frys ned og gi litt hver dag. Lykke til
Katrinemarie Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2008 Tusen takk for tips! Jeg fullammer, hun får ingenting utenom morsmelk. Det kan gå en uke mellom hver avføring, er dette normalt da?
2-barns mor Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Ja, dette sier de er helt normalt. Virker det som hun er plaget av det da? Hvis hun virker tilfreds og spiser godt ville jeg ikke bekymre meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå