melke-q Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Beklager at dette er litt ekkelt, men jeg trenger litt hjelp her. Jeg hadde ring i venstre brystvorte i ca 5 år som jeg tok ut for ca 5 år siden. Hadde aldri noen problemer med den. Hullet er jo sånn halvveis der fremdeles. Jeg har oppdaget at hvis jeg klemmer litt på brystvorta tyter det ut en hvit guffe av hullet. Den er ganske stiv, ikke helt som verk, og det gjør ikke noe vondt. Det er ikke noe annet som tyder på at det er betent heller. Jeg kan "tømme" hullet med jevne mellomrom, og det kommer ut ganske mye hver gang før det er tomt. Jeg hadde dette før jeg ble gravid også, det har alltid vært litt ekkelt, men har ikke gjort noe med det siden det ikke har vært vondt eller plagsomt. Nå er jeg i uke 26 og begynner å tenke på hvordan dette vil være i fht amming. Litt avhengig av hva denne guffa er vil jeg jo være forsiktig med at barnet mitt skal få det i seg... Er det noen som har peiling? Kan det evt være bare talg som fyller seg opp i hullet? Eller er det verk? Må jeg la være å amme med den puppen? Er det evt noe jeg kan gjøre med dette? Noen som vet?
indigo76 Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Det er bare talg, siden det fortsatt er et hull som ikke er helt grodd. Jeg har det også slik, både i brystvorten og i annen gammel piercing. Bruker også klemme ut litt nå og da. Trenger ikke være redd for å amme eller noe! :-) (kan jo evnt klemme ut oftere enn tidligere da, daglig feks,m for da vil det jo ikke samle seg opp noe?)
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Først og fremst vil jeg si at jeg ikke aner hva dette kan være og at jeg råder deg til å snakke med lege/jordmor ang amming. Men det du beskriver kan nok høres ut som talg og/eller "puss" som samler seg over tid. Det behøver ikke å bety at brystvorten er betent eller at du ikke kan amme med det brystet. Uansett - Hvis jeg var deg ville jeg tatt opp dette med lege/jordmor. Det er de som er fagfolk på dette området og som skal kunne gi deg svar på det du lurer på. Masse lykke til!
mamman t o.a Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 dette er talg og har dette jeg også.... min percing revna,så har to hull som er sammensveiset,så kommer til og renne fra begge... hadde også talg,men begynnte tidlig og lekka fra begge sidene jeg,så nå er det borte.... kommer sikkert til og forsvinne til deg også.... jordmor og fastlege sa det ikke var noe og være redd for...
Supermamm Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har hatt i begge brystvortene og har også hatt litt av dette. Da jeg amma kom det melk ut og det betyr jo at det blir skylt ut så jeg har bekymret meg null for akkurat det. Nå har jeg det ikke lenger: )
*Super*Mamman* Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Har hatt piercing i brystvorta jeg også, er vell ca 3 år siden jeg tok den ut, og jeg også får til å skvise noe utav den, hehe... Gikk kjempegreit å amme sist, merka ingenting til dette. Er overhode ikke farlig om bebin får i seg dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå