fipp Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 hei, et spørsmål. Kan ikke kjenne livmoren når jeg ligger på ryggen. Er 14+5. Men vet i grunnen ikke helt hva livmoren skal kjennes som. Magen min er i grunnen ganske flat, blir mer "pløsete" rundt navlen ut over dagen. Ser mer oppblåst ut enn gravid. har gått opp 1 kg. Skal på første lege time på tirsdag og ser frem til å skulle kunne høre hjertelyd. (litt små nervøs for at noe er galt når jeg ikke blir større og ikke kjenner livmor. Føler meg jo ellers gravid med såre bryster, oppkast (har aborter x3 tidligere og er nok litt nervøs av meg)). (vært til ul siste gang 18 des, da var alt normalt) setter stor pris på visst noen av dere har noen innspill
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 jeg synes heller ikke jeg kjenner den... er i uke 17 jeg.... både jordmor,de på sykehuset og mamma(som er sykepleier) kjenner den,men jeg selv synes det bare kjennes ut som det er ingenting.... sikkert fordi vi egentlig ikke vet helt hva vi skal kjenne..... fikk jordmor til og vise meg hvor den lå på fredag da jeg var på kontroll,men finner den nå ikke uansett jeg:p klarer det vel etter hvert håper jeg:)
fipp Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2008 takk for raskt svar....satser på at jeg bare ikke helt vet hva jeg skal kjenne etter!!!!!
lanoforliten Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg lærte å kjenne den da jeg var hos jordmor i uke 13. Man legger seg ned på ryggen, kjenner symfysebeinet (skambenet), rett over dette benet skal det være myk/hardt å trykke. Dette er livmoren. Men det er ikke sikkert den kan kjennes hvis man har innovervendt livmor...
Grateful mom Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Jeg kjente den ved at jeg lå på ryggen og trykket rett over skambeinet. Så trykket jeg meg oppover, og plutselig var det helt mykt. Da kjente jeg forskjell på der det var mykt og der det var hardt.. Og der det var hardt var livmoren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå