Maigutt07 + maijente10 Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Har måttet krype til korset og kjøpe D-dråper, føler meg nesten som en dårlig mor som ikke får i ungen tran... Men bedre med dråpene slik at han får i seg D-vitaminer ihvertfall. Er det mange som gir D-dråper? (så jeg ikke føler meg så alene, hehe..)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Når burde man begynne med enten D-dråper eller tran?
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2008 Fra babyen er 4 uker er anbefalt.
Twinny Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Vi har gitt d-dråper frem til 7mnd, fordi de gulpet og stinket! Nå har vi begynt med tran til grøten. Dersom barnet ditt nekter tran synes jeg du skal vente og prøve igjen senere. Det er helt sikkert andre ting du kan gi enn tran, men jeg er ikke så god på dette. Spør helsesøster.
emlyn Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er sikker på at det med tran er en konspirasjon! Makan til mas! Jeg gir D-dråper fordi jenta mi gulper noe ENORMT, så den tranen hadde bare kommet over alt annet enn inn i kroppen. Hun gulper sikkert dråpene også, men det stinker ikke sånn.
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Vi har gitt D dråper fra ca 4 ukers alder, grunnen til det var at snuppa gulpet så mye, gir fremdeles slike dråper ,o))
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Godt å høre at det er flere som plages. Jeg har prøvd Møllers tran med sitronsmak, men etter den saken som var i media gikk vi over til Eskimo Kids. Den går ned, men kommer også opp igjen! Småen gulper litt fra før og det blir ikke bedre med tran i magen! Det lukter ikke så ille av Eskimo tranen, men den setter flekker likevel. Har en plan om å gå over til D-vitamin dråper til han er stor nok til å få fast føde så kan jeg lure tranen inn der uten at det gulpes over alt!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2008 Hva var det i media?...
ღDidrikmamsenღ Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 D-vit her også ja, han har gulpet så mye at tran har vært uaktuelt. Men tenkte å prøve igjen snart. Men tar ikke tran selv pga at jeg ikke liker det, så vil ikke presse i han det hvis han ikke liker det
ninsoer Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 ga D-vit dråper jeg oxo..fra 6 uke til nettopp.. er gått over til sanasol istede for å gi tran
Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Jepp! D-dråper her også. Mini nektet å ta tran, lukket munnen og presset tunga opp i ganen, og dermed rant det ut igjen i begge munnvikene...........:-( Har prøvd mange ganger, tekte å vente til han er litt større og får mer fast føde, så får vi se da. D-dråper er jo helt klart bedre enn ingenting, derfor har jeg ikke dårlig samvittighet for det!
*smula* Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Vi gir d-dråper, mini bare spyttet ut tranen.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Gir halv dose tran først og halv dose multivitamin etterpå. Ser ut som hun liker multivitamin best,som jeg skjønner godt. Fikk tips på hs å bruke 1 ml sprøyte, og det gikk faktisk lettere enn både skje og større sprøyte. Fettsyrene i tran skal være bra for utviklingen av hjernen, så jeg har tenkt å etterhvert gå bort fra multivitamin, å gi bare tran.
mammasgo`jente Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Har gitt d-vitamin fra 4 uker og gir det enda (10 mnd). Får i tillegg omega-3 med appelsinsmak. Går ned på høykant!
*Rutletutt* Skrevet 16. januar 2008 #15 Skrevet 16. januar 2008 Gir bare d-vitamindråper. Jeg ammer og spiser omega 3 selv, så det får holde;o) Hun er en gulpe-baby, så jeg orket ikke prøve med tran engang...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #16 Skrevet 16. januar 2008 Hvorfor få dårlig samvittighet og føle seg som en dårlig mor fordet? Jeg syns du gjør ditt beste og er det D dråper som fungerer best for dere så fortsett med det. Jeg syns forøvrig at det blir så mye stress med at alt skal gå etter boken og være "perfekt". Et evig mas om at vi skal få til alt. Følg maven og bruk sunn fornuft og man vil se at de fleste barn er sunne og friske og har det bra. Vi har bestandig gitt D-dråper (hender vi glemmer det og), men de er sunne og friske og lever i beste velgående her...
wirre;o) Skrevet 16. januar 2008 #17 Skrevet 16. januar 2008 Jeg ga Lillewirre d-dråper til hun var 6mnd, fordi hun gulpet så veldig. Når hun ga seg med gulpingen fikk hun tran. HS sa ingenting på det;o)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #18 Skrevet 16. januar 2008 Både sverige og danmark anbefaler d-vitamindråper så du er nok ikke alene. Her er forresten noen artikler om tranproduskjon som gikk i Aftenposten før jul..... http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article2129298.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå