Gå til innhold

ang. sånn pose gryterett

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke bruker dere? bruker dere å "jazze" opp de litt?evt med hva?

Husker før så var det jo gryterett for alle penga i helgene, det var kos det:) syns bare ikke jeg finner noen som er gode nå når jeg har blitt voksen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, nei det er ikke like eksotisk nå som det var tidig på 80-tallet ;-)

Har det sjeldent.

Skrevet

*grøss*

Prøvde det for første gang på leeeeenge rett før jul, og det smakte akkurat like gresselig som jeg huska.. Tror man spiste seg lei på 80 tallet:)

Men må iallefall være HOT for å bli spiselig!!!

Så velg den mexikanske, og gass på med bønner, chili, mais, purre. Topp med nachos og rømme...

Skrevet

Om vi har det bruker vi å ha amerikanskgryte. Har oppi ekstra løk og paprika med brød og salat til..

Skrevet

syns det er drit godt vi,har det hele tiden...

bruker å ha hvitløksbaguetter til eller bare loff med smør på..=)

kjempe godt.

kan jo ha salat ved siden av om du vil ha det =)

Skrevet

kjøpte faktisk en sånn pose med amrikansk gryte før jul, har gått å "skult" pådn lnge nå så kanskje jeg må prøve den i dag da:)

Nei takke me te 80 tallet, men da va det vel ikke så mange alternativ da:)

Skrevet

Hender jeg bruker en Toro gryte som "base". Feks orientalsk.

Bruner strimla svinekjøtt og fersk sjampinjong, lar kjøttet koke litt i angitt vannmengde før jeg tilsetter posen ( halvtimes tid med lokk før) tar så i posen og koker angitt tid. tilsetter litt kikkoman, litt sterk karri ( fås på større butikker og butikker med eksotisk mat) en liten boks annans, strimla paprika. Serverer med ris salat og nanbrød.

Best er helt hjemmelagd fra grunnen selvsagt,men ikke altid man orker eller har alt som skal til...

Skrevet

Vi spiser noen ganger Bali kyllinggryte, den synes jeg er god, med ris til. Tilsetter kyllingbiter og kan jo tilsette litt egne grønnsaker også om man vil. Synes den er god.

Skrevet

takk takk for mange forslag, skal prøve meg litt frem for det er veldig lettvindt middag da, men har en sterk følelse av at smaken som var der for 20 år siden uteblir:)

Skrevet

Eneste kjøttdeig-gryteretten jeg liker fra Toro er Bolognese. Steker kjøttdeig og løk og har i, krydrer litt med chili og annet ønskelig krydder og en dæsj tomatpuré. Serverer med hjemmelaget hvitløksbrød eller baguette, salat g rømme. Gjerne litt riflet ost til også.

Skrevet

tja, da skal jeg snart lage amrikansk gryte "spent"

Skrevet

Bruker å hive oppi creme fraiche (halv boks), ost og ekstra krydder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...