Gå til innhold

Blir litt bekymret for min 2 åring...blev litt langt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fantastisk gutt på 2,5år. Han er glad og aktiv og vi har ikke noen problemer med ham. Han er komt i trassalderen men vi føler likevel vi har god kontroll og at som regel hører han etter og gjør som vi sier.

Vi har troen på en barneoppdragelse som er full av ros men der vi er veldig bestemt på noen ting. Vi er er konsekvente men jeg vil ikke kalle oss strenge. Vi har aldri høyt stemmen til gutten vår og de gjør vi ikke oss i mellom heller.

Gutten vår er veldig kosen og veldig var for kjeft. Hvis jeg sier til ham at det ikke er lov å leke med maten kan han han finne på å begynne å grine. Han er ekstremt opptatt å gjøre oss foreldrer til lags og opptatt av å få skryt. Det er jo bra men av og til føler jeg at han er litt for snill og for var på en måte. Det er jo en tøff verlden han skal ut i, tenker jeg! Han går i barnehage og trives godt. Han er sosial og har mangen venner.

Igår snakket jeg med gutten vår om at hvis han kom in til oss midt i natten så ville vi fortelle ham at det var natt og da måtte han gå legge seg på rommet sitt igjen og sove litt til. Jeg sa at hvis det er morgen er det helt greit at han kommer og at det er greit når det er natt også fordi han kan jo ikke vite det men som sagt, da må han gå legge seg å sove litt til. Så idag tidlig kl 06 hører jeg gutten vår...han kommer inn på soverommet vårt og står og ser en stund og så snur han og springer inn i sengen sin igjen. Etter en time roper han forsiktig at han er våken og da vi står opp forteller han meg at han sto opp midt i natten men sprang inn på rommet sitt igjen. Jeg fikk nesten vondt av ham. Stakkars liten, det var jo morgen. Hva syns dere? Er dette normalt for en gutt på 2,5år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du hørte han komme inn på rommet deres kunne ikke du da si at han skulle komme til deg og løfte på dynen din?

Men jeg tror nok ikke det er noe galt i at gutten deres er var på ting, vi er alle forskjellige.

Skrevet

Jo, jeg ammet da han kom og trodde han så meg men det var vel for mørkt på rommet. Jeg gikk inn til ham med en gang jeg var ferdig å amme og da sov han.

Jeg pleier alltid løfte opp hode eller dynen da han kommer inn på rommet men som sagt idag trodde jeg han så at jeg satt i sengen:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...