Frøloffen & solskinnsbolla Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Skal tilbake i jobb i slutten av april. Har hele tiden forholdt meg til at søknadsfristen på barnehageplass er 1 mars, men kom ikke på før nå at det er jo for barnehageplass fra august av!!!!!! Så hva gjør jeg med den tiden fra jeg går tilbake til jobb i april til august??? Bor i bydel nordre aker. Går det an å søke nå om barnhageplass fra 1 mai, eller er det helt umulig å få? Og hvis jeg ikke får det, kan jeg få kontant støtte? Og hvordan gjør jeg det da i forhold til jobben, må jeg søke de om permisjon for den tiden jeg får kontant støtte? Har i tillegg bestemt meg for å søke på ny jobb i permisjonstiden, så hvis jeg da bare sier opp den jobben jeg har nå slik at oppsigelsen går opp i opp med permisjons slutt, får jeg noe støtte frem til jeg da skal begynne i ny jobb i august? Vet at dette ble litt mange spørsmål, men håper noen kan hjelpe!!!!!!!! Er litt desperat nå!!!
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Du kan helt fint søke om plass fra 1. mai nå, ikke noe problem. Kontantstøtte får du selv om du jobber hvis barnet ikke har barnehageplass. Får du barnehageplass der i mot, så mister du kontantstøtten. Selv om du har barnet hos dagmamma, så får du kontantstøtte. Håper dette var til litt hjelp i hvertfall...
Chiabatta Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Kontantstøtte får du så lenge du ikke har barnet i bhg, men du må huske å søke om det. Du kan søke om bhgplass fra 1. august og ta kontakt med de bhg du ønsker for å høre om det er mulighet å få h*n inn før. Kanskje noen skal slutte, skifte avdeling osv. ? Hvis du ikke får noen til å passe barnet, kan du søke om forlenget permisjon. Du får ikke lønn, men kontantstøtte og barnetrygd har du jo. Kanskje du også kan ta ut noe ferie?
B-e-a Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 har så og si samme problemet. skal i jobb selv fra 7 april, men samboeren min tar sine 6 uker fra 7 april, så trenger barnehageplass fra midten av mai. Vi bor i Tromsø, så det er jo ikke i nærheten av der du bor. men har iallefall ringt litt rundt å sjekket. barnehage opptaket er som du sier fra august, men hvis du søker tidlig kan man få plass alikavell. men garantien om full barnehageplass sier at alle som trenger det skal få et tilbud om plass før utgangen av 2008.(trenger ikke å være i di barnehagene man har søkt på) så vår situasjon er iallefall at vi i værste fall kan risikere å stå uten plass fra mai til august, prata med Nav Tromsø om kontantstøtte. di sier iallefall at man kun får kontantstøtte på ca (maks) 3300 kroner hvis man ikke har barnehageplass. så tar du deg fri og er hjemme selv får du det pluss barnetrygd, men barnet må være fyllt et år! står mer om dette på http://www.nav.no/page?id=1073742949 har hele tiden trodd at man fikk kontantstøtte hvis man har barnet hos dagmamma. men tror det kun gjelder hvis dagmammaen jobber svart å ikkje er offentlig godkjent.å det høres jo lite lovlig ut..så vet ikke hvor lurt det er. Bettaaan
Salat Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Du kan søke fra 1. mai, men du har nok ikke særlig sjans for plass dessverre. Kontantstøtte får man fra mnd etter at barnet har fyllt et år. Du må enten ta perm uten lønn frem til august eller skaffe dagmamma. Lykke til!
Fikk maibaby06 Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Du har rett på kontantstøtte hvis barnet ikke går i barnehage med offentlig støtte. Om du har barnet hos hvit eller svart dagmamma har ikke betydning for kontantstøtten, men du får ikke fradrag på skatten for svart dagmamma (selvsagt!). Hvis du ikke har søkt plass ennå kan og bør du gjøre det så snart som mulig, pga oslo går over til ansiennitet ved opptaket nå. Søker du ikke før slutten av februar vil dermed alle som har søkt før det gå foran ditt barn. Du kan søke nå og sette at du ønsker plass fra for eksempel 1. mai. For å være med i hovedopptaket må du søke plass fra senest 31. august.
Salat Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Og man får kontatstøtte ved bruk av hvit dagmamma. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå