Karomamma Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 ... er det nye uttrykket hjemme hos oss. He he, jeg mener å huske at det dukker opp elske-historier her inne med jevne mellomrom. I går da vi spiste middag, kunne hun fortelle at hun ELSKER pølser, ELSKER pepperkaker og ELSKER bæsj. Hi hi hi....
Tiggywinkle Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Hi, hi så morsom. Eldstejenta her er jo omtrent like gammel og her går det i "skjønner du" og "okeiiii":-) Utrolig morsom alder, men sjarmen tar slutt når trassen setter inn....og det skjer stadig vekk. Så raserianfall er blitt en del av hverdagen. men jeg håper vi takler det rett - uvant for begge guttene har glidd gjennom oppveksten uten de store diskusjonene. Skjønner at det er annerledes med jentene...
dritgrei hei hei! Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 i dag har dritgreijenta asgt sitt først ikke familiære ord, og det er jeg ganske stolt av... hun kom med en flaske blenda og så på meg med store øyne og sa : ÅPE.... tenker det er jenta si jeg ;-)))) Karosnuppa er et deilig lite vesen syns jeg, klart hun elsker pølser. dritgreeigutten har ikke sluttet å si det, og han er 7 år ;-)
Karomamma Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2008 Ho ho ho... De er herlige, da!!! OKEIIIII Dritgreijenta ville vel hjelpe til med å vaske, tenker jeg... Karosnuppa er ei lita morsom frøken. I telefonen er hun vanligvis ikke så snakkesalig, det går mest på ja, nei og korte setninger. I går snakket hun med mormor og så sa hun plutselig "Du mormor, jeg spørre deg om noe. Er morfar der?"
Plutseliten :) Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Ååååå så søte Jeg gleder meg masse til ordene kommer,jeg elsker sånne små herlige som babler i vei Her går det i neineineineinei....og mammmmma....og pip pip pip... ys (lys) og dæ (der) Og masse annet bablespråk og lyder som forklarer hva ting er/gjør...
Little Miss Naughty Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 De er til å spise opp noen ganger:-) siste uttrykket til lille snuppis er "æ vikkje" på Tromsø dialekt. Hun har også lært å si please til daddy (+ store øyne og et lite smil) og da smelter han helt.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Åh, så søt:) hehe... Her går det i "ingeting" til det meste. "vil du ha skive"- "ingeting" Ja, ja.. håper han og snart elsker pølser:)))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 ELSKE er et av de fineste ordene som finnes! Herlig når de små bruker dem i de små hverdagssammenhenger:-) Synes jeg hører henne:-) Og det er jo virkelig en god egenskap å til og med elske bæsj...........fniiiis....
Gummelillan Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Ha, ha! Vær forberedt på at det henger lenge i. Eldtsefrøkna var drøyt 3 da hun ble kjent med gummismannen. Hun syntes han var veldig grei og da han kom innom på sykkeltur med sportsdrikke på flaske. Det så jo veldig spennende og det hadde hun jo aldri smakt så hun spurte kjekkt om hun kunne få smake. Det fikk hun, grep flasken begjærlig, drakk og utstøtte; "Jeg eeelsker slek (litt gudbrandsdøl til tider ;-))"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå