Gå til innhold

Tran, te osv, sånn praktisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynt å lure på et par ting nå siden jeg har begynt å gi jenta mi andre ting enn melk (tran, te, sukkervann). Når man gir et par ts av noe, må det da være 37 grader? Kom på at jeg har gitt kald tran en del ganger.. Har nå begynt å helle et par ts i et lite beger og la det stå i romtemperatur før jeg gir det. Er det ok eller må jeg varme det? Det samme med te og sukkervann.. romtemperert ok?

Og så tenker jeg på om alt som dette skal oppbevares i må være kokt? Tenkte f.eks å lage en del fenikkelte på morgenen som jeg gir av utover dagen (før hvert måltid). Hva kan jeg lage og oppbevare teen i? Ok å ha det i en helt vanlig kopp (kun vasket i oppvaskmaskin) i kjøleskapet? Er det først og fremst de tingene man har melk i som må kokes, eller er det alt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er "regelen", eller om det finnes noen for dette, men jeg hadde ihvertfall teen i en vanlig kopp vasket i oppvaskmaskin, med plastfilm over stående i romtemperatur. Når det gjelder tranen sa helsesøstera til meg at jeg kunne ha ts under varmt vann fra springen før jeg helte i den kalde tranen fra kjøleskapet, da varmes den litt opp. Men synes igrunn det var smartere det du gjør med å helle ut littegrann og la stå i romtemperatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...