Gå til innhold

feber under armen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

god morgen:)

Hvordan var dette når en tok tempen under armen igjen? Hvor mye legger mann på? Snuppa nektere å ta feber i rompa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hukser vi pleide og leggepå 0.5=) skjønner godt hun hater feber i rompa

Skrevet

Hei, veldig vanskelig å måle feberen under armen. Bedre å måle den under tunga. Men hvis du måler under armen må du legge på 1,2 og måler du under tunga må du legge på 0,5. Lykke til

Skrevet

Jepp, legg til 0,5. Er vel ingen unger som vil ta tempen i rompa, men må man så må man. Jenta mi vil jo heller ikke, men det går på et vis. Er mye sikrere å måle der.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Eh ble litt usikker om dert er 0.5 eller 1.2... Er det noen av dere som vet det helt sikkert? siden jeg fikk 2 forskjellige svar hehe:)

Skrevet

0, 5 er det rette...

Men det er ikke en optimal målemetode... Blir lett feil..

Skrevet

I sykepleier bøkene står det 1,2. undersøkte nemlig i går kveld

Skrevet

Hva?? I mine spl bøker står det o,5....hehehe..

men snart ti år siden jeg var ferdig så mulig de har endra det. Men har ikke hørt om det da...

Skrevet

Ja, står o,5 i mine bøker og.... Men er 6 1/2 år siden jeg gikk ut også....

Skrevet

er ikke 1,2 når du måler under tungen da? eller på sånne strips du "limer" i panna?

Skrevet

Takk igjen, så snille dere er:)

snuppa har 36.7 og kjennes varm ut så da er det litt dumt å sende hanne i barnehagen om hun har 38...

Ha en strålende dag:)

Skrevet

Hei.

Jeg har nye spl bøker og der står det at under armen skal man legge til 1,2 og i munnen 0,5. Det beste er selvfølgelig rektalt. Den måler så og si nøyaktig (de nye som er elektronisk måler faktisk 0,3 grader over kjernetemperaturen).

Skrevet

1,2?? Oida..

Mange for lave målinger ute å går....

Skrevet

Jøss, da hadde datteren min 39,9 i feber i dag tidlig hun da. Men skal til legen nå da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...