Gå til innhold

Lei av at folk behandler meg som om jeg er syk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er hyggelig at folk spør hvordan det går og alt det der, men jeg synes det blir slitsomt når jeg blir møtt med "Dere skal på helgetur til utlandet ja, men er det noe lurt da, i din tilstand", eller "Har du tenkt til å løfte den posen der? Nei, den må du la stå", akkurat som om jeg ikke klarer noen ting bare fordi jeg er gravid. Har også opplevd at folk ikke gidder å spørre om jeg vil være med på ting, fordi de antar at jeg ikke vil eller orker (for eksempel hvis det skjer ting der folk skal drikke alkohol - akkurat som om jeg ikke klarer å ha det gøy selv om jeg ikke drikker). Mulig det bare er meg som er hormonell og takler folks omsorg dårlig, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på akkurat samme måten, og sannsynligvis er vi bare hormonelle og sutrete og som du sier: takler folks omsorg dårlig..

Skrevet

Dessverre er det jo også noen som har denne holdningen da, og kanskje hadde det selv når de var gravide... :) synd for dem, OG for den de bor sammen med! :) Godt at vi vet bedre.. :) At man ikke automatisk er syk når man er gravid, selvom man kan være syk pga at man er gravid også selvf.

Skrevet

Sånn er det her og. Men som jeg sier.. jeg er gravid ikke invalid:) da smiler de og som regel skjønner poenget:)

Skrevet

Det er litt slitsomt å bli behandlet som syk når man føler seg i greit form. Jeg får ofte høre fra svigermor at hun er bekymret for meg siden jeg kaster opp så mye og har gått ned i vekt. Hun har vel glemt hvordan det er å være gravid;-)

"Gravid ikke invalid" skal jeg huske på og bruke neste gang noen kommenterer;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...