dritgrei hei hei! Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Først av alt vil jeg takke for i går! Var ikke det en hyggelig formiddagsfest som frister til gjentagelse?? ;-)) Det var altfor få av dere som fikk votter og kaffe og slikt, men jammen vare dere godt representert liekvel! I dag - hmmm i dag kan jeg skilte med at jeg kan lage en slags pysjamasfest, med popcorn og film og de som vil sove kan det, og de som vil drikke vin kan det, og de som vil ha en eller annen indisk gryterett med deilig nanbrød kan få det ( jeg må bare lære å lage det først). Te og kaffe serverese selvsagt alltid, og den som bare vil ha en kopp te er garantert å få servering aller først, for akkurat det er jeg relativt dreven på :-)) Vi har jammen meg kjøpt rekkehus vi, kjære vene, vi er nå de heldige eiere av to hus, og jeg er så trøtt at jeg ikke henger helt på greip, men det gjør jeg jo sjelden i grunn... :-) Jeg vil gjerne ha selskap i dag også nemlig, for jeg skal male tusen lister og den samme veggen som jeg malte i går, for nå skal den få det andre strøket sitt.... også må jeg rydde til sparkelmannen kommer for han skal pusse taket vårt i gangen, og det støver i øst og vest. Bittesmå ting å gjøre, men når det er mange nok så er det koselig med popcornfest sånn innimellom!:- prompetipromp, ha en fin fin fin blomsterdag i regn og vind! god klem fra
Tiggywinkle Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 I dag kan jeg melde meg på festen. Er hjemme med febersyk lillejente som akkurat nå ligger og sover. Ikke akkurat mye fritid til å sitte på DIb til vanlig nå. Fullt opp med jobb, nevø, vært syk selv og aktiviteter som i en enhver annen familie... Puh jammen travelt. Men trives godt med å være i jobb igjen, selv om det blir travle dager. Popcorn og pyjamas høres bra ut, jeg kommer:-) Grattis med nytt hus, så spennende det blir. Jeg skal ikke gjøre noe annet enn å kose med jenta mi og kanskje sette på en og annen vaskemaskin, så jeg stikker nok innom i løpet av dagen.
dritgrei hei hei! Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2008 så koselig tygg i vinkel!!!!!!! GOdt å se deg igjen, jeg tenker ofte på dere!!!! popcorn skal bli! Her er det i grunne også litt travle dager, men det er lisksom travelt inne i huset så det virker litt mindre enn for dere som flyr ut av døra hele tiden.... Jeg vet ikke helt hvordan verden utenfor arter seg jeg :-) Jeg har i grunnen glemt det.
Reveenka Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg blir gjerne med i dag også, jeg - men det blir nok mer en sånn frokostklubb for jeg har nettopp kommet hjem fra nattevkt, og skal bare ta meg noen nystekte rundstykker og litt te før jeg finner frem pysjen. Så pysjfest i dag passer bra! Regner omtrent vannrett gjør det også, så jeg har fyr på peisen til frokosten/kveldsmaten c",)
dritgrei hei hei! Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har stor respekt for dere som jobber om natten. det tror jeg jammen ikke at jeg hadde klart! DEt hørtes velidg kosleig ut med fyr i peisen, så det skal jeg fikse meg sporenstrekjs :-) Riktignok har vi ovn og ikke peis, men følelsen er nesten den samme. I det nye huset vil jeg ha peis helt på ekte!
frøydis m/ 4 Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Idag vil jeg også gjerne komme! Vi skal ha barnedåp på søndag og jeg skal tenke og fundere litt på bordpynt og blomster og sånn, skrive handleliste og bestemme hvilke kaker jeg skal bake og hvor mye mat vi trenger til koldtbordet.... Og så skal jeg som alltid vaske litt tøy for på mitt vaskerom er det alltid ny runde så snart jeg begynner å ane bunnen... Og så skal jeg jo stryke bunadskjorter til meg og eldstemor. For de har jeg allerede vasket og hengt til tørk. Og så skal jeg vel stryke finskjorta til gubben og den nye til tiåringen som fikk ny dress på salg nå og gleder seg til å være fin i lillemann sin dåp!! Til mellommor trenger jeg ikke stryke for hun har så fin kjole i noe fløyelsstoff som ikke skrukker,- og det er mor så fornøyd med og jenta likeså.
Karomamma Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er også med på frokost/formiddagsfest!! Ingen møter eller kjedelige telefonmøter før etter lunsj Bra tiltak fra vest!! Peis er så koselig! Vi hadde det i gamle-heimen (og vedkurven og peissettet står på loftet ennå just in case...) Men det er ikke pipe her vi bor nå! En venninne av meg har kjøpt biopeis og den er bare så fin!! Miljøvennlig og skikkelig god varmekilde er det i tillegg. Kanskje jeg skal ønske meg sånn en til bursdagen? Det regner på tvers her i tigerstaden i dag. Jeg har vært ute og gått i finværet. Bestemte meg for ikke å ta bil i dag, så vi gikk til barnehagen. Jeg fikk de to små gåturene til og fra T-banen som jeg egentlig burde hatt flere ganger i uka. Ja ja, en gang er bedre enn aldri Fint å se deg også, Tiggywinkle!! Har lurt på hvordan det går med nevøen din. Vi snakÆÆÆÆs, som de sie på 1881
Tiggywinkle Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Ja, her ble det liv:-) Vi har også peis, men i romjulen fikk vi montert varmepumpe. Så nå er det den som lager god varme her i huset. Veldig fornøyd med den. Peisen blir stort sett brukt når storebror vil gjøre det ekstra koselig her.. Det er jo skikkelig innevær her i dag i hvertfall.Så flink du er som har latt bilen stå og fått deg noen turer allerede i dag, Karomamma. Det burde jeg bli flinkere til. Storebror her er veldig miljøbevisst, så jeg får litt kjeft for bilbruken... Barnedåp er stas når dagen endelig er der, men ganske pesete i forkant. Særlig hvis du gjør alt selv. Nå skal jeg ha meg en kopp te til avisene:-)
dritgrei hei hei! Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2008 klart det er fest! Nå må jeg ha meg noe å spise, for nå har jeg malt taklistene i gangen, lagt lille vennen, og malt en dørkarm, liksom hele døra inni.... jammen blir det fint, men nå er det vel tid for frokost i kroppen :-)
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Er det fest her i dag? Her har lillegutt og jeg fest med Elias, dyne på sofaen og 40 i feber. Litt amputert natt, så jeg er en smule i koma. Men en fest kan jeg alltid få med meg Blir imponert av hva du greier å få til dritgrei. Maler og styrer med lillevenn hjemme. Hmmm, jeg bare soser rundt i pysjen hele formiddagen hihi
Plutseliten :) Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Jeg blir med på pysjfest og popcorn Gratulerer så mye med nytt hus! Såååå spennende og moro. Og sikkert kjempeslitsomt mens det står på.Jeg synes du er flink som styrer og fikser og samtidig ber på fest Klemmer fra meg som har en turbogutt jeg bare skal stoppe fra å rasere hele kjøkkenet nå....phu...plutselig tilbake!
dritgrei hei hei! Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 16. januar 2008 ha ha ha jeg syns det er toppen at han raserer litt!!!!! Jeg blir gald hver gang han plutselitenfisen gjør litt ugang! klart du skla være med på pysj g popcorn. Nå har jeg gjort det tyngste av dagens oppgaver, og det var å gjøre ferdig begrunnelsen for valg av oppgave, så nå skal jeg sende den avgårde til veileder, og vips så er jeg i gang.
Plutseliten :) Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Klart dette er toppen....ser jo nå hvor slapp han egentlig har vært.Nå har vi prøvd å vaske i 2 etasje...hahaha...det ser jo titusen ganger verre ut enn da vi startet...Han klarer å rive ned og tømme raskere enn jeg rydder og støvsuger. Nå ligger det ørten bind,ob,hårkurer,badeleker,leker,alle klærne utover..samt nattbordskuffinnhold,lego,tegneserier OVERALT Han er lynkjapp. Og så måtte vi ned ffor å skifte en stinkbleie...og jaggu fant han kjekspakke,skuffen med alle votter og luer,skapet med dvd og cd og alt dette på 3 minutter da jeg skulle tørke opp skyllemiddel...phu.. Nei nå gidder jeg ikke prøve mere...før han skal sove ) Ja til pysj og popcorn og barnehage Klem
dritgrei hei hei! Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 16. januar 2008 ha ha ha ha ha ha ha ha ha.... min har ligget i vogna i to timer og snakket med fuglene... ikke antydning til soving en gang så da jeg tok henne inn var hun kliss klass på føttene, for dem hadde hun sneket ut av posen , og inn ville hun for hun var sulten, og har nå spit og bæsja samtidig, så da går jeg for et soveforsøk til. det er jo ikke så værst å snakke med fulger og vanne føttene et par timer heller da .-)))
Plutseliten :) Skrevet 16. januar 2008 #15 Skrevet 16. januar 2008 Må si du har en tålmodig liten sak....som synes det er helt greit å snakke med fugler samtidig som hun tar fotbad Håper hun får sovet litt nå da,ren,mett og tørr på bena.. Turbo sovnet akkurat nå etter en kjapp hårvask Hans siste greie er å ta av pålegget og virkelig smøre det inn i hodet....og kaste resten av maten på gulvet...og helle ut vannet,reise seg i stolen og kaste gaffelen på stakkars undulatkreket som står på kjøkkenet. Hvor i boken har jeg misset 2 timer skravlings med fugler og like blid??? NÅ skal jeg opp å vaske ferdig i full fart,før den hormonelle balldronningen entrer huset og stønner av "hvor sliten hun er...og har vi noe mat....og jeg stikker opp å sløver"n på sofaen litt jeg" ) Og du... Hun vi begge kjenner vet du...hun med alle barna....hun har permisjon nå..for de har tatt til seg en liten fostersønn.Kjenner jeg blir glad på vegne av den lille gutten som får det så fint Nå løper jeg......
dritgrei hei hei! Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 16. januar 2008 Det var en kosleig nyhet, nå fikk jeg lyst til å ringe, men det er så mange år siden at det tror jeg jammen ikke at jeg tør... Nå sover jenteungen min, i nytromlet sovepose og ren og tør strømpis :-)
Gummelillan Skrevet 16. januar 2008 #17 Skrevet 16. januar 2008 God kveld!!!! Skjønner det er her all moroa skjer på dagtid ;-) Jeg skulle gjerne ha byttet ut dagens mas, møter, kjedelige seminarer og kaos mot et aldri så lite pysjparty og popcorn!!!!! Fast fest hver dag, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå