Tre er topp:) Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Når kom kvalmen deres? Og når begynte dere å smøre dere med f.eks A-krem mot strekkmerker? Er bare 5 uker på veie men ingen symptomer,litt ømme pupper da.
Suppa med nr.3 i magen Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Hei Sist gang ble jeg kvalm i uke 4, men da gikk jeg med tvillinger (dobbelt opp av alle plager).. Nå er jeg i uke 4 og er fremdeles ikke kvalm. Ikke alle blir det heller, men jeg tror at de fleste som får det har fått det innen uke 7-8.
L@boline Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Både forrige gang og denne gangen kom kvalmen i uke 6. Fram til da hadde jeg "mensmurring" og vonde pupper. Sist trodde jeg at jeg var en av de heldige som ikke ble kvalm helt til det slo til som en slegge. Du får krysse fingrene og håpe det ikke kommer :-)
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Hei hei =) Ville bare si at jeg fortsatt ikke har blitt kvalm.. Jeg er snart i uke 13. Men jeg blir kvalm hvis jeg ikke spiser nok.. Det er veldig mye mat som skal inn i meg nå for at jeg ikke skal bli kvalm Så frem til nå har jeg hatt en veldig deilig graviditet Lykke til
Mininni Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Du MÅ jo heller ikke bli kvalm, da. Det er ikke alle som blir det. Noen går nesten hele svangerskapet omtrent uten symptomer i det hele tatt (og tro meg, hvis du slipper å være kvalm, er det det aller beste!). Selv ble jeg kvalm fra omtrent der du er nå og det varte frem til uke 14.
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Kvalmen min startet i dag den.. er 5 + 4 men er ikke så veldig ille i i grunn..
Grateful mom Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Det er ikke sånn at alle blir kvalme, og det skal vi være takknemlige for! Jeg har kun hatt et par morgener og ettermiddager hvor jeg har blitt litt småkvalm, men det gikk fort over. Og jeg er snart 22 uker på vei. Eneste symptomene jeg fikk var ømme pupper, som gikk over etter ca 1 mnd. Bortsett fra det, og at jeg var litt sliten, kunne jeg nok gått lenge og trodd at jeg ikke var gravid, hadde det ikke vært for bortfall av mensen. Jeg begynte å smøre meg ca i uke 19-20, når magen begynte å komme. Men viktigere tror jeg et er at jeg tar Omega3 og drikker mye vann, som styrker huden innenfra. Det er slik man kan forebygge strekkmerker, men jeg vil også etterpå (dersom jeg får det) kunne si til meg selv at jeg gjorde det jeg kunne for å unngå det. Derfor smører jeg meg også.. Man vet jo aldri, hihi.
minou Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 i uke 7, både dette og forrige svangerskap. Varte til uke 15.
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 ja, og anngående strekkmerker harjeg strekkmerker fra før av.. (vet ikke hvorfor) så de blir nokk ikke bedre etter en graviditet..
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 ååå herregud..når blir jeg kvalm? Slutt å let etter symtomer a
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Jøss, er vi hissige her eller? Uansett, så ble jeg kvalm i uke seks.. Ingen spørsmål er for dumme. Selvsagt sitter man med mange spørsmål. Og det er det forumet her er til
lana<3 Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Jeg begynte å bli kvalm for alvor i uke 6-7 sist gang og det ble ganske alvorlig.... Du kan selv redusere kvalmen ved å spise ofte, men lite om gangen. Det kan også være nyttig å innta dagens første måltid til sengs. Daglig inntak av multivitamin allerede fra tidspunktet for befruktningen, er vist å dempe eventuell kvalme. Både vitamin B6 og ingefær er vist å dempe kvalmen. Vitamin B6 er et middel du trygt kan bruke.
sol3 Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Kvalmen kom i uke 7, trodde jeg skulle slippe denne gang men nei....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå