Axus' girlfriend Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Jeg som trodde jeg var plaget med utflod..i dag konkluderte jeg med at dette ikke kunne være utflod, men heller fostervann. Var som om at jeg kjente at nå kommer det, slik at jeg tørket det opp før det kom i trusa (sorry detaljene!!). Var litt gulaktig farge, litt tykt..synes ikke det luktet noe spesielt..Kan dette være fostervann? Og er det farlig å evnt lekke hver dag?Er kun på morgenen at det kommer "mye" ( dekker en papirbit), resten av dagen kan det komme pittelitt.. Håper noen kan svare en uviten førstegangsfødende:)
♥Tullerusk♥ Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Synes det høres mer ut som utflod enn fostervann... Jeg gikk og lakk fostervann sist, det kunne ende i tragedie...babyen får jo ikke i seg det den trenger..den lever jo også av fostervann for å kunne "puste"... Så ja, er farlig å lekke fostervann... Ta på deg et bind og ring føden...De vet hva du skal gjøre.. Vet at når man lekker forstervann så klarer du ikke å holde det igjen, uansett hvor mye/lite det er...Føles mer ut som om du tisser på deg... Ring føden du og hør med dem..
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Synes og det høres mere ut som utflod. Fostervann skal være blankt, og tynnt, og skal lukte litt søtt/emment. Jeg gikk 2 døgn med "for tidlig vannavgang" sist, før gutten kom, og han fikk forhøyet crp pga dette. Derfor måtte vi være lenger på sykehuset, enn det vi hadde tenkt. Infeksjonsfaren er høy, og du skal da unngå å bade, og å ha samleie hvis du mistenker dette. Men du må ta deg en tur inn på føden for å få sjekket det skikkelig, og ta på et bind, så kan de se på det når du kommer dit. Lykke til.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Det er nok utflod. Jeg fikk forklart at fostervannet skal være tyntflytende som vann, og blankt. Det at det kommer mye på morgenen, er at det har "samlet seg opp" i løpet av natten, så når du da står opp renner det ut.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Dette er nok mest sannsynlig utflod, men jeg ville ha ringt føden uansett og fått sjekket fostervannsmengden om jeg var deg. Veldig dumt å ta sånne sjanser...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Dette er nok utflod ja! Hvis du vil sjekke om det er fostervann eller utflod, så tar du på deg en svart bomullstruse! Gå med den en stund til du kjenner at det har kommet noe, så legger du trusa til tørk! Hvis det da kommer farge i trusa hvitt eller gult så er det utflod!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Det kan være utflod OG fostervann. Og du bør sjekke dette så snart som mulig. Og så skal du ikke slå deg til ro med en innvendig sjekk. Be dem sjekke mengden fostervann med ultralyd og sjekke gjennomstrømningen i navlestrengen også. OG ikke minst. Ta en PROM-test. Fordi du kan ha høy lekkasje uten at de verken kjenner eller ser det.
Axus' girlfriend Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2008 takk for svar. Da høres det ut fra dere at dere tror det er utflod. Synes det bare var så rart at jeg kjente at det kom i morrest. Hadde UL forrie uke, og da sa hun at det såg ut som bra med fostervann. Skal til legen på mandag, så får evnt ta det med han da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå