gulda Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Dette har sikkert blitt tatt opp tusen ganger før, men.. Hvor satt smertene hos dere når dere hadde rier? Har hatt smerter i magen i flere timer nå, me først var det vondt konstant. Nå kommer det og går, men får ikke tatt tiden så aner ikke om det er regelmessig. Men er ikke slik jeg hadde forestilt meg rier.. -blir antageligvis skuffet ) Men tar i mot alle beskrivelser med takk! )
Vårunge08 Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Såvidt jeg husker var det samme som mens-smerter, men mye 'større' og vondere, men mindre konstant. Fikk trang til å stoppe alt jeg gjorde og bare puste. Jeg hadde ikke vondt i ryggen, men tror mange også har vondt der under rier. Startet med 'tak' var vondt noen sekunder, kanskje et halvt minutt, hvert 10. minutt hos meg (dette varte nesten et døgn). Etter vannet gikk på sykehuset mener jeg de varte lenger. Og kortere imellom. Puh.. glede-gruer meg veldig for ny fødsel!
Gjest Lenchen *høygravid* Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Jeg husker det som menssmerter ja, som bygger seg opp mot en topp for så å avta igjen. Smerten satt nederst i magen, nederst i ryggen og faktisk også i lårene. Så ble de selvfølgelig bare vondere og vondere etterhvert :-(
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Riene har hos meg, sittet i hele magen, og i ryggen. Ikke til å ta feil av når de setter skikkelig igang Og de blir ikke bedre av å bytte stilling (slik kynnere ofte blir)
LadyLuck & Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 er veldig individuelt fra person til person. Med nummer en hadde jeg det bare imagen. Var ikke regelmessig til å begynne med, så gik å la meg, men våkna fort igjenn (to timers tid) da var det ikke lengre tvil, da kjentes de mye vondere og i tilleg kjentes det ut som jeg skulle revne der nede. Så om deter rier eller ikke merker du fort =) Må oppdatere etter hvert da (om du orker) *spent*
Minnie Mom Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 For min del har riene sittet nederst i magen, som menssmerter. I begynnelsen har det vært murringer som har kommet og gått, deretter økt på i styrke, lengde og tetthet. Kan du ikke prøve å ta tiden da? Ta tiden mellom starten på hver "smerte", samt ca hvor lenge det varer. Jeg startet denne fødselen med veldig uregelmessige murringer som dabbet av utover dagen, men de tok seg opp igjen.. )
gulda Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2008 Takk for svar!!! Aner ikke hva som skjedde i natt, men er litt svakt på'n igjen i dag. Trodde ikke det var noe siden det først var konstant vondt, men så begynte smerten å komme i tak. Måtte bare stå og lene meg til vasken under det ene taket, det var så vondt! Men så ble det bare svakere og skjeldnere, til jeg sovnet. Kjenner litt vondt i dag, men veldig veldig svakt. Men dette sitter ikke nede i magen, men lenger oppe. Tror det er falsk alarm, men veldig nyttig lese andres opplevelser!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Jeg hadde de i magen og ryggen!! Jeg trodde jeg hadde noen rier da jeg ble igangsatt med engelen min, men når riene virkelig satte igang, så var jeg ikke i tvil om at det var rier!! Det river og sliter i hele kroppen, du stopper nesten og puste og klarer nesten ikke snakke i det hele tatt!!!
grolla Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Menssmerter og tak i korsryggen. Helt annerledes enn kynnere. Tiltakende vondere.
Brunetta =) Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er sånn at de kommer som kastet på meg. Ikke til og ta feil av. Jeg får vondt i hele magen men mest nederst som kraftige menssmerter ganger 3. Ingen forvarsel på noe som helst, plutselig er de bare der. Prøver derfor og unngå og kjøre bil 2-3 dager før forventet termin. Hadde ikke klart og kjøre bil en meter. Siste fødsel varte i under tre timer fra start til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå