*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Har alltid hatt tabellkort, så jeg ble litt satt ut når jeg nå i posten fikk nytt skattekort hvor det sto at det skal trekkes 36 % skatt av min lønn. Er dette mye eller lite....tenker sånn i forhold til tabelltrekk jeg hadde før. Jeg kommer i år til å tjene max 250 000, fordi jeg jobber kun 50 % og tar på meg litt ekstra når det passer. Har en del formue, men den blir jeg nok kvitt når vi kjøper hus i løpet av året. Har nå lån på 170 000 i lånekassen som jeg skal starte å betale på nå. Prøvde å legge inn det jeg vet på skatteetaten sine sider, og da kom det opp en trekkprosent på 35, men det st at dette bare var ca beregninger. Jeg kan gjerne betale for mye skatt, men er så redd for å få baksmell. Ble bare litt bekymra nå, for det har gått så bra med skatten når jeg hadde tabelltrekk, alltid fått igjen ca 10 000 kr:) For dere som har peiling altså, høres 36 % mye, passe eller lite ut??
ano`num *17.03.10* Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har hatt litt mindre en deg i inntekt. Ca 220 tusen. Har stort sett ligget på et par å 30%. Alltid fått igjen!! (Men da har jeg ført på barnepass, BSU etc i etterkant) Mannen her hadde drøye femhundret et år, og ble trekt ca 40%. Han fikk også masse igjen. Nok til en familieferie!! (Husker ikke sum, men kanskje en 20-30) Det året hadde vi fått mer lån, så det hadde nok sitt å si. Men det høres vell ganske så riktig ut.
chill+enda en til Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Kommer an på hvilken tabell du har. Jeg har tabell 7100, og på den trekker jeg mindre i skatt enn hva 36% utgjør. Tror du skal være bra dekket med 36% skatt.
blittmamma07 Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 36% blir mye på 250.000 ja og hvis du kjøper hus får du sikkert også gjeld du kan trekke fra + sstudielån. 28% er mere normalt for deg vil jeg tro. egentlig sikkert enda mindre. hvis du ikke er gift med en mann som tjener masse da og blir lignet under ett.
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2008 Tusen takk for raske hjelp:) Velger bare å beholde mine 36 % så lenge jeg klarer meg på den lønna jeg får ut av det, så får jeg heller sette ned prosenten litt om vå når smalere tider. Ikke at vi lever så fett nå da..hehe. Sambo er student og jeg jobber 50 %. Er ikke gift, men samboer. Har ikke ført på utgifter til barnepass, men ført inn sparingen på bsu. Hadde tabelltrekk 7100 tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå