Gå til innhold

Noen som bare ammer fra den ene puppen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....eller som har en favorittside å legge ungen til???

Min venstre pupp har mye mindre melk enn den andre....Tror det er fordi jeg ubevisst legger han til det høyre oftere enn det venstre....

Går det an å fortsette å bare amme på høyre side?? eller får jeg ujevne pupper etter ammeperioden???

Han er snart 6mnd hvis det er relevant for svarene/rådene....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp jeg ammer bare på en pupp:) Var fordi jeg hadde vondt når jeg ammet på den ene og den ble derfor ikke brukt så mye. Etterhvert ville ikke småen ha fra den i det heletatt - og derfor ammer jeg bare på den ene nå.

Nå får hun annen mat også, er 7mnd. Men jeg fullammet en stund med bare en også..det gikk helt fint. Hun la fint på seg. Så for henne var det nok helt greit.

Men jeg har jo en stor og en liten pupp no da... ser ganske teit ut..he,he.. gruer meg litt til å gå i badedrakt på babysvømmingen..

Så for din egen skyld ville jeg prøvd å amme på begge.

Jeg spurte helsesøster om de ville bli like store igjen. Og hun sa at det ville gå seg til når jeg slutter å amme.

Får få en til og amme på andre puppen da..he,he...hvis de ikke blir like store igjen..

Skrevet

Jeg ammet på begge brystene i begynnelsen.

Etter en stund merket jeg at jeg hadde mye mer melk i det høyre brystet i forhold til i det venstre.Hadde piercing i det venstre tidligere,men den tok jeg ut da jeg fant ut at jeg var gravid.

Så etterhvert ble det til at jeg ammet bare på det høyre omtrent.

Har litt ujevne bryster nå,men tror en må kikke nøye etter for å se det.

Kjenner ei som gjorde likt som meg,og hun hadde visst veldig ujevne bryster,men det jevnet seg ut etter en stund.

Skal bli morsomt å se hvordan de blir til slutt ;-)

Noen som forresten vet om det kan ha vært pga den tidligere piercingen at melka forsvant mer og mer?

Skrevet

Nei, jeg ammer fra begge. De første ukene var han mett etter en pupp, og da puttet jeg et hårstrikk på armen slik at jeg skulle huske hvilken han hadde fått fra, slik at han fikk den andre til neste måltid. Min favoritt side å amme fra, er høyre.Bevisst ammer jeg mere fra venstre pupp på kvelden, slik at når han våkner tidlig på morningen kan jeg legge ham til på favorittsiden. Tror nok ikke du vil få ujevne pupper, ....men kanskje litt mere "heng" på den puppen som har vært mer belastet med melk...???? Vet ikke helt;)) Ville prøvd å ammet mere på den andre også, legg babyen din der først så får du opp produksjonen.

Skrevet

han har alltid bare spist av en pupp til hvert måltid...

Skrevet

Fantastisk denne kroppen vår - amming fra en pupp går kjempefint! Har ei venninne som bare ammet fra en pupp, og de er like nå. Og selv har jeg en pupp med masse melk og melkespreng og sterk utdrivning, og en pupp med mindre melk, tregere utdrivning og så og si aldri spreng.

Det som nå er "god-puppen" var tidligere "vond-puppen", slet mye med tette melkeganger i den i sommer. Så den ble tømt hyppig, sikkert derfor det er mere melk i den.

Jeg har heldigvis en tålmodig gutt, så han spiser fra begge, men må suge mer på den ene før det kommer noe.

Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis det kun er p.g.a. at man ubevisst har lagt barnet til en side som er årsaken til at man har mer melk i den ene puppen enn den andre.

Begge mine to barn er født prematurt, og jeg har måttet pumpe de første ukene i begges liv, da de har vært for små til å ta puppen.

Begge gangene har venstre pupp levert mye mindre melk enn den høyre (ser at det er venstre som leverer dårligst på alle over her - hmm).

Jeg har stort sett dobbeltpumpet, så begge puppene har fått samme behandling/samme muligheter for å levere det samme.

Når man er ferdig med amming, blir puppene så godt som like igjen.

Jeg ser ikke forskjell på mine iallefall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...