Keep_on_trying Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Gutten min på snart 7 måneder er så hard i magen:( Han har mørk og hard avføring. Den er så hard at jeg kan plukke den opp av bleien uten at det blir spor etter den:( Jeg har prøvd både malt i melka, og sviskemos. Men det vil ikke gi seg! Har også kuttet ut all glutenholdig mat. Men fortsatt er han veldig hard i magen. Han har vært sånn litt for lenge nå synes jeg:( Er det farlig at de er så hard i magen over lengre tid? Gutten min har vært hard i magen i over 14 dager:(
cherry coke Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Vet ikke om det er farlig, men det er iallefal ubehaglig og vondt. Ville ha ringt hs eller legen i morgen for å få råd=)
hårsår Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har også hatt erfaring med "sauebæsj" =) Gi ham mer å drikke. Det kan hjelpe.
Plutselig_gravid Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Tror ikke det er farlig nei. Husker gutten min periodevis var hard i magen i den alderen. Tror det hadde litt med at han ble stadig introdusert for ny mat:o) Malt eller sviskesaft funket ikke her i gården, men fullkornsgrøten fra nestle gjorde susen:o)
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Har barnet vondt? Om så, ring hs. Han skal vel helst ikke ha noe gluten enda uansett, men det skal vel gi magesmerter og diare. Ikke hard mage. Får han mye fiber i kosten og nok drikke?Hva får barnet å drikke? Mme eller mm? Hadde økt mengden malt, gitt litt mer frukt og kanskje prøvd med blæbær mos. Kanskje vurdere å skifte grøt?
Stor_smil Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Først og fremst ville jeg tatt kontakt med helsesøster eller fastlege, for å høre hva de anbefaler. Deretter ville jeg investert i en olje som heter Udo's choice. Dette er en olje som kan brukes av alle. Man blander 1 ss i grøten, eller i jucie, melk, yougurth osv (kan skille seg litt). Denne oljen er sunn og kan egentlig brukes ubergrenset. Den kan virke svært avførende på både voksne og barn. Denne får du kjøpt i helsekost, og er helt genial. Gutten vår har slitt med hard mage fra han var 6 mnd (han er over 2 år nå), men denne oljen regelmessig gjør alt MYE bedre. Dette er ett mye bedre alternativ til laktulose/duphalac, som kan være vanedannende. Lykke til ) (fikk forresten anbefalt udo's choice ra en anerkjent lege)
Stor_smil Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Pærejucie og kiwi skal også være avførende forresten... Banan derimot kan virke forstoppende..
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Prøv med youghurt, det får sannelig fart i magen på sønnen min i allefall:) sånn baby youghurt:)
AE❤️ Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Dette hørtes ikke helt bra ut. Hos oss har ikke svskemos hatt noen effekt i det heletatt,men har du prøvd sviskesaft? Det hjalp her hvertfall... Om det er farlig vet jeg ikke,men bra er det jo ikke! Jeg hadde for sikkerthets skyld kontaktet fastlege! Går han sånn for lenge kan han jo få akutt mageproblemer og da er det straks litt verre. Er jo ikke bra når vi voksne er forstoppet,har hard avføring så da er det jo sikket ikke det med de små heller.. Men får han ut all avføringen han bør få ut? Hvis ikke er det jo farlig???
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Her hjalp det å droppe grøt og gi bare middag og frukt.
Keep_on_trying Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. januar 2008 Takk for alle svar. Skal kontakte hs og/eller fastlege i morgen tidlig.
ano`num *17.03.10* Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Bedre en gang for mye, enn en gang for lite hvertfall Jeg hadde også ringt. Er helt sikkert både ufarlig og enkelt å fikse på. Men greit å ha en fagperson i bakhand. En som virkelig vet hva han snakker om.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 Vår erfaring var at kjøpt sviskepure hadde ingen effekt, men hjemmelaget funket når vi gav mye. Ellers hjalp det med hjemmelaget middag. Sikkert mer for magen og arbeide med. Han var heldigvis veldig glad i grønnsaker og det er jo bra for magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå