Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elektrisk eller håndpumpe? Er det noe jeg kan vente med å kjøpe til etter fødselen, eller er den grei å ha med en gang?

Merke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville kjøpt og hatt i beredskap. Vet aldri hvor mye melk du får ;) dessuten kan det være greit og pumpe deg og så gi flaske f. eks til kveldsmåltidet ette hvert. Kjekt for pappan og også få ta del i matingen. Og lurt for ungen og lære seg å å sue på noe annet enn puppen. Har ingen erfaring selv, men har ei svigerinne som dette har fungert veldig bra for:) Ved å gi et flaskemåltid får en også kontroll over hvor mye ungen drikker. mamma sier at hun bare ga pupp og det kan ende med at vil ikke ville sua noe annet, ikke smukk en gang, og hun ble veldig sår......

Ang elektrisk elle håndpumpe vet jeg ikke....

Skrevet

Jeg vil uten tvil anbefale elektrisk pumpe,,,,,, må pumpe selv, og det tar tid tror ikke jeg hadde orket å sitte i 15 min på hvert bryst for å pumpe for hånd.... det ville blitt for slitsomt. pumper råmelk enda, så det tar tid.... lykke til:) ps gleder meg til melken virker kommer

Skrevet

Dytter

Vil gjerne høre fleres mening :)

Skrevet

du kan godt vente å se om du får behov for pumpe

men om du trenger, tenk på følgende:

-hvor ofte?

-hvor mye?

er ofte svaret er elektrisk svaret

medela swing syns jeg selv er suveren.

alliance apotek har den

de leier ut pumper i samme merke

om man pumper mange ganger om dagen kan det være lurt å kjøpe ett dobbelt sett med det utstyret som skal vaskes, i tillegg til det settet som følger med, da har man 3 sett

Skrevet

Jeg brukte sykehuset sin sist og lånte når jeg kom hjem. Ville sett det litt an. ikke sikkert du får bruk for det i det hele tatt. Jeg brukte håndpumpe, det funket helt fint de gangene jeg trengte det. liten og kjekk å slenge i veska og pumpe litt på do hvis man er ute uten baby. syntes den elektriske ble så brutal. det ble ikke så mye pumping som jeg hadde trodd, for hvis du har mye melk bør du absolutt ikke pumpe med mindre du skal selge, det vil bare stimulere til enda mere melk. pumpet når pappa skulle være alene, men det ble heller ikke så ofte som vi hadde trodd.

Skrevet

Jeg prøvde en elektrisk på sykehuset forrige gang, men jeg syntes det var ubehagelig. Jeg gikk dermed over til manuell. Jeg var heldig, for jeg tømte brystene veldig fort. Jeg slapp dermed å sitte i sju lange og sju breie for å få tømt dem. Skjønner at det kan være slitsomt å pumpe for hånd hvis det tar lang tid. Du kan jo sjekke om du kan låne en elektrisk mens du er på sykehuset, så får du jo prøvd. Du trenger jo ingen før du føder allikevel....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...