Helnøtt med spire:) Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 I gaar (min kjare mann har tatt paa engelsk som jeg ikke faar av) Uansett i gaar fjernet jeg mandlene. Sitter her aa har det lite bra. Sover hele tiden og er sliten. Tenk naa er de borte. Utrolig deilig aa tenke paa saa naa skal jeg bare ta tiden til hjelp med masse stikkpiller. Men det jeg lurer paa, dere som har tatt mandlene for, hva spiste dere i de to forste ukene?
cherry coke Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Ja, det er godt å få det overstått=) Jeg prøvde meg på yoghurt, suppe og litt is, men det eneste jeg fikk i meg på 2 uker var vann. Og til og med det var vondt=(
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Gratulerer med vel overstått! Jeg skjønner godt hvordan du har det :-( Den første tiden gikk det i loff - uten skorpe - med mild leverpostei. Is, gele, gulrotmos (styr unna potetmos - det svir!) og mere is. Yoghurt gikk også, og påleggskinke.
Helnøtt med spire:) Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2008 Det er grusomt og svelge vann, men biter meg i at jeg maa. Isbiter frister minnimalt lite. Orker ikke pr;ve paa mat og er konstant sulten. Haaper bare at dette blir fort bra! Kjenner at jeg hadde heller fodt enn aa gjordt dette *sukk*
3 blå Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Jeg tok dem når jeg var 7 år, og kan egentlig ikke huske at det var vondt... Men regner med det ikke gikk for seg helt smertefritt. Jeg lå på sykehus i noen dager og husker jeg synes det var veldig stort å bare dra i snora, så kom det en sykepleier med Lolipop is til meg Aner ikke om jeg spiste noe annet... Men du får trøste deg med at livet uten mandlene er herlig
Herlige barn har jeg fått Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 For all del ikke drikk brus med kullsyre, det kommer til og bli kjempevondt! Jeg spiste loff uten skorpe, drakk havresuppe, potetmos og de rett i koppen med potetmos og kjøtt. Havregrøt, is osv.... Få i deg smertestillende da smertene er ubeskrivelige!
Helnøtt med spire:) Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2008 Takk for det i=og takk for tips begge! Er ikke bare bare aa vite hva som er bra og spise og hva en bor styre unna,.. Og dette er bare min andre dag, huff, tok det lang tid for dere kom dere?
cherry coke Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Ikke for å ta motet fra deg, men jeg hadde skikkelig PAIN i over ei uke. Satt om nettene og gråt (jeg var 25 år) og den smerten var ubeskrivelig. Hadde gjerne tatt en fødse når som helst! Men trøst deg med det at jeg har ikke hatt antydning ti vondt i halsen siden=) Det er pyton når det står på som værst, men det er snart over! Føler med deg=) Stor klem!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Jeg var sår i halsen i en måned, men klarte å spise greit nok etter halve tiden. Kom på en ting til - det er viktig at maten ikke er for varm, det går bra med kaldt - men jeg husker at varmt var fryktelig vondt. De første dagene klarte jeg ikke svelge mitt eget spytt, det gikk med en gulpeklut eller to til slikt... :-( Ta det rolig, og sov så mye du kan. Trøsten er at det går over, og at livet etterpå er så mye bedre!!!!!
Helnøtt med spire:) Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. januar 2008 Takk for det..!=) har beregnet lang tid i sofaen ja. Det blir vel bedre saa det er vel bare til aa ta tiden til hjelp, mange fler enn meg som har gjennomgatt dette og "overlevd" hehe. Jef faar vel tusle bort til sofaen igjen tenker jeg. Men er godt fornoyd med meg selv at jeg i dte hele torde og gjennomfore dette.
Mom2Two Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 De to første ukene spiste jeg så godt som ingenting! Det er skikkelig vondt å ta dem når man ikke er et lite barn. Det hjelper å spise saftis, drikke kaldt (uten kullsyre) osv. Husker at noe av det første jeg spiste var hjemmelaget potetstappe.
snowstorm73 Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 jeg var bare 4 når de tok mandlene ut og det som jeg husker best at jeg fikk spise massevis med is. men tror det er mye verre for voksne (pass på etterblødninger, de kan være livsfarlige!!!!)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 Sitter du oppe alt? Jøsses heldiggrisen.. Jeg fjernet mine i starten av 20 årene og tålte ikke narkosen, så jeg lå i over 2 uker etterpå. Hadde visst også de største sårflatene han som opererte hadde vært borti, Jeg levde på saftis den første uka. andre uka prøvde jeg meg på litt potetmos ol. men det klistret seg i halsen og det var vondt. Delte fint brød med mild leverpostei i små små biter og skyllet ned med vann andre uka. (klarte å true i meg en skive i døgnet) Tredje uka gikk det litt bedre ;-)
Helnøtt med spire:) Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 15. januar 2008 Orhh..vet ikke om jeg orker dette for jeg er holsulten, men makter saa vidt aa drikke vann. Det er forste gang jeg er oppe i dag aa kjenner jeg maa legge meg for halsen begynner aa gjore vondt eller det vil si begynner aa gjore vondt aa holde hodet oppe. Huff, nei dette var ikke bare bare.. men det blir vel bedre. Klarer ikke eller aa svelge mitt eget sputt, saa det samler seg opp automatisk. Saa spytter jeg ut i papir. Men dere har jo klart dere fint, saa da skal jeg pr;ve og holde ut jeg ogsaa=)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 15. januar 2008 #15 Skrevet 15. januar 2008 dop deg ned på det du har fått og sov til det går over, hehe.. Jeg er ikke begeistret for medikamenter, men akkurat etter den operasjonen foretrakk jeg å være neddopet, hvis ikke er jeg redd jeg hadde hoppet ut av vinduet (vi bodde i 5. egt. hehe).
selfangerkjerringa Skrevet 15. januar 2008 #16 Skrevet 15. januar 2008 nederst til høyre på startlinja di skal det stå EN. klikk der og velg norsk istedet og god bedring med mandelsaken
Regnbuemor til 2 Skrevet 15. januar 2008 #17 Skrevet 15. januar 2008 åååhhh... stakkars deg... Men godt at de er ute da. Og om noen uker er du like fin igjen. Jeg tok mandlene for fem år siden (var altså 27 år ca), og det var j"#¤ig vondt. Husker at kona måtte jobbe på dag to, men hun ville ikke at jeg skulle være alene, så hun fikk farmor til og komme å passe på meg. Hun tok med grilla kylling og loff. Smatta litt på loffen, og jobba litt med en kylling bit, og det gikk greit. Men hun hadde kjøpt jordbær til dessert, og det svei noe inni granskauen. Åt ikke jordbær på flere år etterpå. Drakk mye vann (første glasset hver morgen i 1,5 uke var så vondt at jeg gråt). Drakk litt lunken buljong. Åt is og loff og nudler. Og potetmos. Og sørget for å spise når dopet var som mest effektivt. Masse lykke til, og god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå