Gjest Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Skal jeg da begynne med det nye skattetrekket også før jeg går ut i permisjonen?? Virker nesten sånn, for når jeg regner "vanlig" lønn de første månedene pluss 80% lønn de neste som jeg er i permisjon, kommer jeg allikevel under Beløpet som er forventet inntekt.. Eller skal jeg trekke vanlig nå og lavere i permisjonen..? Meninger/erfaringer??
li75**fødeklar Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Det nye skattekortet gjelder fra 1.januar, du bruker det samme skattekortet om du mottar vanlig lønn eller foreldrepenger. Hvis du ser nederst på del 3 på skattekortet står det hvor mye du vil bli trekt etter hvor høy månedsinntekten din er.
yvve73 Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Man endrer ikke skattekort fordi om man går ned i lønn.( fra 100% til 80 % f.eks). Hvis du har tabelltrekk, så justerer skattetrekket seg selv i forhold til månedsinntekten. Endring av skattekort trenger du stort sett kun hvis fradragene endrer seg, dvs du får f.eks høyere rentekostnader ett år enn tidligere forventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå