Gå til innhold

Utslett hos baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være allergisk reaksjon på stellekrem? Etter å ha bada jenta mi i går smurte jeg henne inn i en sebamed babykrem. Bruker vanligvis Exoderma, men var tom akkurat da. I dag tidlig var hun rødflammete og hadde røde nupper over hele overkroppen. Også litt på bein og armer, men ikke mye. Tror ganske sikkert at det er kremen, og lurer på om det er andre som har opplevd dette. Tar det lang tid før det går over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med sånt utslett hos babyer, men jeg har hatt det selv, i voksen alder.

Jeg har måttet gå til legen for å få kortison for å få det vekk.

Gå til legen i morgen tidllig du, og spør hva du skal gjøre.

Skrevet

Ja, må kanskje gjøre det. Hun gjør seg ingen ting av det da, virker verken som det klør eller gjør vondt. Tusen takk for svar!

Skrevet

Dattra mi fikk sånn reaksjon av en dusjsåpe en gang, det var borte etter et par dager,,,

Skrevet

Kontaktet du lege da eller avventet du?

Skrevet

Victoria fikk nå nylig en reaksjon i form av rødflammet eksem/utslett etter å ha spist appelsin. jeg ringte legen og forklarte og de sa at jeg skulle smøre med en god krem og se det an et par dager. var til barnelege i dag (1årskontroll) og hun sa at jeg må smøre henne ofte og ha på mye krem før hun legger seg, samt unngå ull rett på huden. det røde ble borte etter 2-3 dager med intens smøring, men hun har fortsatt tørrflekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...