☆Anonymia☆ Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 fy søren... jeg snakker da selvfølgelig om journalisten som ble skutt i kabul igår.. stakkars de som var der,familien venner.. helt grusomt..
mamma >to gull Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Ja,helt forferdelig. Stakkars,stakkars samboer og hans kjære barn..
*ale* Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Er vel omtrent like fryktelig som med alle de 1000 vis som skades og dør i Afganistan, Irak, Sudan og mange andre plasser i verden hver dag, hvert time.... Var det ikke 7 andre som også døde? Afganere... Hva var det de het igjen?????????????? Ikke misforstå, tragisk,Føler med familien, men man må sette sånt i perspektiv synes jeg..
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 sier meg enig med *ale*
☆Anonymia☆ Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2008 så klart er det like traisk med alle som måtte dø en sånn død.. det er jo ikke tvil om det.. men nå blir det satt sånn i perspektiv her hjemme ... sånn er det.. men det vil ikke dermed si at det er rett..
*ale* Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Har fulgt med på nyhetene i dag, og det blir en kvalmende dobbeltmoral, synes jeg. Skjønner at det norske pressekorpset er preget av å ha mistet en av sine, men de SKAL ikke miste all profesjonalitet likevel.. Provoserer meg...
Carnivale Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Enig med *ale*, Det er så navlebeskuende at det gjør meg kvalm. JA det er trist at en mann blir skutt, men er det mer trist enn alle de andre som blir skutt der nede hver dag? Alle de andre som mister faren sin, sønnen sin, kona si? Æsj, gir meg en vemmelig smak i munnen.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Jeg syns ikke de har gjort annet en å takle dette profesjonelt jeg....så der ser du hvor forskjellig syn vi mennesker kan ha på ting.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Det går da ikke an å si det så sort-hvitt. Hva er greia di med alle de agressive spørsmålstegnene? Alle er like mye verdt, men man sørger mer over folk som står en nær og som man identifiserer seg sterkt med. Mannen min er journalist - dette kunne vært han - og jeg kunne ha sittet igjen alene med småen. Derfor gjør dette sterkt inntrykk, slik er menneskenaturen. Det betyr ikke at man ikke har perspektiv. For å sette det på spissen: Ville du sagt til noen som hadde mista venninna si til kreft - "tenk på alle de andre som døde av kreft av da!!! Skal du ikke sørge over dem?????" Det er lov til å sørge mer over noen du føler deg nærmere, det handler ikke om perspektiv - men om menneskelige følelser. Jeg syns det var upassende av deg å "sette ting i perspektiv" akkurat her - noen her inne kan godt kjenne Carsten Thomassen.
mamma >to gull Skrevet 15. januar 2008 #14 Skrevet 15. januar 2008 Helt enig med deg,Havana... *ala* må være en kald person spør du meg..
prekæs Skrevet 15. januar 2008 #15 Skrevet 15. januar 2008 Signerer Havana. Det kunne vært min sønn også for ett par år siden. Det var nære på.
Carnivale Skrevet 15. januar 2008 #16 Skrevet 15. januar 2008 Det handler ikke om at man ikke har lov til å sørge eller at det ikke er trist, men media dekker dette på en måte som er litt...umm...på kanten. Spør du meg.
☆Anonymia☆ Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 15. januar 2008 sier jo ikke at det ikke er synd på alle dem som mister noen der nede..men man kjenner det kanskje litt bedre når det er noen fra hjemlandet,en kjent journalist og det blir vist såpass bilder som er vist.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #18 Skrevet 15. januar 2008 Nå går du langt over streken *ale*. Er dette NM i ufølsomhet? På hvilken måte har det norske pressekorpset mistet "all profesjonalitet"? Skjønner du ikke hvor spesielt og dramatisk det er at en norsk journalist er drept i et terrorangrep som var rettet mot Norges utenriksminister? Hva skal til i så fall til for å komme på ei førsteside i din verden? At Glenn vinner Idol?
*ale* Skrevet 15. januar 2008 #19 Skrevet 15. januar 2008 Jeg mener at det fremstilles som det er mye verre når en nordmann rammes av en slik tragedie enn lokalbefolkningen. Det samme skjer i Irak, der det fortelles hver dag hvor mange amerikanske og ellers vestlige soldater som har blitt skadd/ drept, mens det at tre fire ganger så mange Irakere har dødd av krigsrelaterte handlinger ikke nevnes med ett ord. Synes det er usmakelig. En soldat elller på samme måte en journalist som reiser på jobb i et krigsrammet område vet hva han/ hun risikerer. De som bor der har ikke samme utgangspunkt, hele livet deres rammes, de mangler mat, vann, strøm, medisiner og de kan ikke hoppe på et fly når det er nok eller når kontrakten deres går ut..
ScaryMama Skrevet 15. januar 2008 #20 Skrevet 15. januar 2008 Syns at dette var veldig ufølsomt og unødvendig av ale. Du tenker ikke på at det er kanskje noen som kjenner han her? Han var en venn av familien min og det er ufattelig trist.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #21 Skrevet 15. januar 2008 Nå blir det jo rett og slett for dumt det du skriver. Du likestiller en soldat med en journalist?? En soldat representerer en militær MAKT - en journalist er en objektiv iakttager som etter alle normer er "fredet" i en krigssone, fordi en fri presse er selv symbolet på demokratiet. Syns du familien til Carsten Thomassen nå burde sitte og tenke på alle som er blitt drept i Irak og Afghanistan og Sudan?
*ale* Skrevet 15. januar 2008 #22 Skrevet 15. januar 2008 Å ytre en mening her inne er som å komme med en bombevits på en flyplass... Til Kozy.. Ikke meningen å såre noen, du vil se at det står i innlegget mitt lengre opp.. Bagatelliserer heller ikke personlige tap, og ville heller aldri gjort det. Det var helhetsperspektivet her som var poenget mitt, og medias fokus, ikke bare i dag men generelt når de dekker slike tragedier. Dette er min mening, jeg er verken kald eller har spesielt aggressive spm tegn...hehehe.. den var ... spes......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå