prekæs Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 men ikke med barnevogn. Snakker om t banen. Noen som vet, eller har erfaring med London og vogn. Gjerne noen tips. Og hvordan er det med Heathrow express? Har en skrekkopplevelse:) i Paris i minne.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Altså, helt ærlig så er det ikke helt ideelt å vandre rundt med en svær barnevogn i London. Da bør den isåfall være liten. Generelt veldig mye for en baby å vandre rundt i byen med den og - veldig mange folk. Uansett, tube og barnevogn er i prinsippet ikke et stort problem hvis du ikke reiser i de mest hektigste tider på dagen. Da skal det mye til for å igrunn få plass til både deg og en barnevogn... Så ikke ha aaaltfor høye forhåpninger... Dette kommer helt klart an på hvilken tube du tar. Heathrow express tviler jeg på at du bør stå med en diger oppslått barnevogn. Men jeg er ganske sikker på at det går hvis du vil - men enklere er vel å slå den sammen og bære ungen. Sitteplass får du som regel uansett.
prekæs Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2008 Han er to år og sitter i sportsvogn. Kanskje det er lurt å kjøpe en trille? Jeg reiser fra Oslo tidlig på en søndag. Forestiller meg at det ikke er så mye trafikk da?
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 En TYPISK dag å reise hjem fra London og hjem for de om skal hjem til London, er på søndager... Så jeg ville ikke vært for sikker:) Men du gjør smart i å ikke bestille drosje på en søndag:-) Du får ikke mer kaos i London enn på søndager, da biler faktisk kan parkere hvor enn de vil i Londons gater. Uansett, vanligvis er det helt greit på alle express togene. De gangene jeg har tatt express, har jeg bevisst ikke hatt vogn fordi det kan bli veldig fullt. Jeg tror jeg ville vurdert å kjøpe en trille. Nå er vel det viktigste spørsmålet hvorvidt du skal reise mye med tube eller ikke...? Og hva du har tenkt å gjøre i London....? Ser for meg at det kan bli ekstremt sliiiitsomt med en vogn altså....
prekæs Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2008 Vi oppsøker ikke de typiske shoppingstedene og skal bo rett ved Notting hill. Liker små rare butikker, gjerne bruktbutikker, mann og datter skal i platebutikker. Så er det bestemt at vi skal se Tower denne gangen.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 De aller fleste turister beveger seg i Oxford area, såfremt du ikke har tenkt deg helt i den retning, bør det gå sånn passe greit med barn. Allikevel er Notting Hill sentralt nok til at det kan medføre problemer rundt rushtidene... Men du må nesten bare se det an. I folkemylderet kan det ofte være litt umulig med barnevogn. Deler av London fins det ikke et et problem med å gå rundt med en diiiiiiiger vogn... Vil du ha tips til gode butikker...?
prekæs Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2008 Har vært i oxford street 1 gang og tryglet mannen min om å slippe. Etter en halv time, så dit skal vi ikke. Shoppingtips hadde vært greit. Og vet du om noen artige "kunstnersteder" med rar kunst og rare kunstnere?
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er sjeldent i Oxford Street- og det er absolutt ikke der du finner den beste shoppingen.... Jeg vet om så å si alle kunstgreier - også det som er rart... Jeg kan skrive en fin liste til deg - men stedsdetaljer... Men det vil ta meg litt tid, så kan jeg sende den til deg på PM imorgen eller noe?
prekæs Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. januar 2008 Det hadde vært veldig snilt av deg:)Tusen takk.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Du bør ha deg en trille, og den bør være lett og hendig. Tube og barnevogn/trille hører ikke særlig godt sammen. Rulletrappene med vogn i hånda og unge på armen og en smårolling som heller vil springe er drepen. Det samme er alle trappetrinnene du faktisk må gå. Like ille er fulle vogner og mind the gap der det er stort å hoppe over. Gå, ta buss eller drosje. Det funker veldig fint med bussen. En får jo sett mye mer også når en reiser over grunn. Bussene alle jeg har vært på nylig, har lavt påstigningstrinn og er lagt tilrette for barnevogner og rullestoler. http://www.tfl.gov.uk/ Hvorfor skal du ta expresstog fra heathrow, og ikke tube og buss/drosje når du skal til nottinghill? picadillyline helt fra terminalen vil jeg anbefale
prekæs Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. januar 2008 Den var mye raskere. Derfor vi vurderer den. Men også langt dyrere så vi har ikke helt bestemt oss. takk for tipset med buss. Som du sier får man jo sett seg rundt samtidig:)
Tally Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Skal du ta T-banen, så sjekk hvilke stasjoner som er tilrettelagt for handicappede, da skal det være heis der! Jeg ville hatt den minste og letteste trillen som er å oppdrive hvis jeg var deg, he he. Spesiellt hvis du skal inn og ut av små kuriositetsbutikker. Sjekk ut været her_ http://metoffice.co.uk/ Transporttider osv: http://www.transportdirect.info/TransportDirect/en/?abandon=true
Tally Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 Og her kan du se på t-bane kartet: http://www.tfl.gov.uk/gettingaround/1108.aspx Hvor lenge skal dere være i London?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #14 Skrevet 15. januar 2008 Du bør ha en lett trille du kan klappe sammen og greit bære sammen med barnet på armen, i hvertfall om du skal kjøre mye t-bane. Om du ikke legger opp til alt for mye stress, og alt for mange planer for hva du har tenkt å gjøre, men tar ting litt med ro, som ferie, og går rundt for å slappe av - så vil du få det fint. Men om du stresser vil det bare bli pes, for London er en ekstremt travel by.
prekæs Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 15. januar 2008 Bare fra tidlig søndag til sent onsdag. Denne gangen skal vi konsentrere oss om kun en severdighet. Sist var det British museum og nå Tower. Resten bare shopping. Noe som gjorde 15 åringen lykkelig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå