Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Har hørt flere si det nå og jeg må innrømme at jeg blir vettskermt!!!
<3 qleopatrice <3 Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Dette skremmer meg også.... Så vi har mye å glede oss til Jeg har forbredt meg på at det blir kjempetravelt.... Så får vi heller bli positivt overraska!!!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Hehe, nå har ikke jeg barn selv, men var nærmest mamma til to små brødre og skal si det ble liv når nr 2 kom! Men det som er så fint er at de også kan leke masse masse sammen og trenger ikke foreldrenes oppmerksomhet heeele tiden (når de blir litt større da). Går sikkert kjempebra Veronica ) når jeg som ikke er mamma engang taklet to og av og til tre små alene klarer du det i alle fall ;-)
Edelweis Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 jeg inrømmer at jeg er skremt jeg og. mange som sier det til meg. skjønner ikke hvorfor de må si sånne ting da men. d får bare være. vi får belage oss på mye styr å så bli positivt overasket som hu over her sa=)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2008 Hehe, håper det går bra ja:-) Hadde jo ofte mange barn alene da jeg jobbet i barnehagen, men der slutter man liksom og kan gå hjem, men dette er jo en 24timers jobb:-) Tenker bare på leggetid, måltider osv der jeg ofte er alene... Men men... må jo uansett klare det på en måte så bra må det jo bare gå til slutt:-)
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 for meg og "mine" to var det utrolig viktig med rutine ;-) og det gikk faktisk utrolig bra!
UnePune äntligen hemma! Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Jeg synes forskjellen var større fra 0 til 1, enn fra 1 til 2. Og nå har vi nr 3 på vei, og eldste er 3 =)
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Jeg velger å tro at to er som to til det motsatte er bevist jeg da... Gruer meg litt til den konstante dårlige samvittigheten over å måtte dele oppmerksomheten mellom to barn, men på den andre siden er det jo nok å ha dårlig samvittighet over med bare en også Jeg tipper vi klarer det uansett og innrømmer gladelig at jeg tar i bruk alt som finnes av besteforeldre når det blir for slitsomt:)
gullegget Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Mine to som det er 20 mnd mellom har gitt meg mersmak, jeg kunne tenkt meg ti stk!!! Så for oss føltes det ikke sånn.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har en sønn på snart 3.5 år og den minste sønnen min er 1 uke..Går som en drøm =)
Gulp Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Har også hørt det uttrykket, og fått bekymrede blikk fra velmenende tanter... Men vi får ta det som det kommer, er forberedt (?) på at det blir litt kaotisk i begynnelsen. Satser på å få inn rutiner, skal nok greie dette:)
ormeynglet Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har to små, og skal innrømme at det første halvåret spesielt var litt slitsomt. Spesielt når den minste skal ammes og ho andre vil sitte fanget o.l., og du er alene hjemme. Nå er eldste blitt 2.5 og minste 10 mnd, og alt er myyye bedre!! De har begynt å leke seg sammen og vi har det kjempegøy. Tror de vil få mye glede av hverandre i årene framover. Nå er jeg snart 12 uker med nr. 3, så her blir det 3 stk på litt over 3 år:) Er litt spent på hvordan det blir..hehe... Bare vær forberedt på at det kan bli slitsomt de første månedene. Etterpå så er alt bare supert!
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har to, eldste var nesten 4 da lillebror kom. Og jeg syns også forskjellen er helt klart størst fra 0 til 1. Når nr 2 kommer er du jo allerede vant til alle rutinene rundt det å ha barn. Du har vært igjennom dette en gang før, og trenger ikke tråkke opp løypa helt fra start en gang til. Så det utsagnet stemmer overhodet ikke for meg i alle fall (Og helt tydelig har jeg ikke blitt skremt, siden jeg nå venter nr 3 )
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 15. januar 2008 Tusen takk alle sammen! Dette hjalp veldig! Tenker endel på dette, men så tenker jeg også at når nr to kommer er jeg mye mere opplagt og har ikke vondt i rygg, bekken osv;-) Glemmer litt at jeg er gravid noen ganger og ser for meg to barn i den formen jeg er i nå:-) Det skal nok gå fint! Gleder meg selvfølgelig veldig også selv om jeg er litt engstelig innimellom;-)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. januar 2008 #15 Skrevet 15. januar 2008 Tror det kommer av hvor god oppdrager du er,hvor god du er til å sette grenser,være konsekvent osv. Kjenner folk som har to tette barn og noen av de er så villstyringer at det halve kunne være nok,men ser jo at foreldrene ikke er de beste oppdragnere da og så kjenner jeg folk som har to tette og flere enn det også,som barna faktisk er veldig snille og greie. Ståk og mas,må en jo tåle,barna skal jo leve og det de sa før at barn skal ikke høres bare ses,mener jeg er helt feil,men de skal lytte til det som blir fortalt dem og gjøre som foreldrene sier. Dette går jo aldri helt 100%,men hvis en konsekvent og har regler,så går dette bra.
Maigullet Skrevet 16. januar 2008 #16 Skrevet 16. januar 2008 Jeg fikk også høre dette masse da jeg ventet nr. to, men synes ikke det stemmer! Klart det blir litt ekstra, men siden man har fått litt erfaring går alt så mye lettere - Og etterhvert som de blir litt større kan de jo hjelpe hverandre, nr.to lærer av nr. en. Førstemann er jo veldig ivrig på å vise hvordan ting skal gjøres. - Og de leker sammen og underholder hverandre. Nå venter jeg nr. tre, og har fått høre av flere hvor utrolig stor forskjell det er på å ha to og tre barn... " du får ei hand for lite..." osv. Vel, mine barn holder ikke hendene mine dagen lang, og førstemann er blitt 5 nå og klarer masse selv, så jeg velger å se lyst på det jeg Det er utrolig hva man klarer med den rette innstillingen og med gode rutiner!! Lykke til
PappaBimmer! Skrevet 16. januar 2008 #17 Skrevet 16. januar 2008 en er som en og to er som to... du blir hva du spiser, og sånn er det her også.. det blir hva du gjør det til.. noen perioder er hektiske andre er ikke så det javner seg nok ut sånn totaltsett... Dette ordner du sikkert fint.. har du ikke hørt folk si mye rart? Folk er gærne... verden hadde vært så mye bedre hvis folk prøvde å oppmuntre folk istedenfor å skremme folk... folk sa til oss når vi fortalte og forteller om våre to barn.. 2,5 år og 1 år... bare vent sier de.. det kommer ikke alltid til å være sånn... da svarer jeg bare vi venter i spenning.. ingenting kommer til å "alltid være sånn" hadde vært gørr kjedelig hvis man ikke møtte noen utfordringer underveis... Du fikser dette helt sikkert... Med rett innstilling går det alltid bra til slutt:) Lykke til! hilsen en med 2 tette og en badehette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå