Gå til innhold

Stoppe melkeproduksjon?Noen som vet hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest mooby*Sommerbaby*
Skrevet

Tenkte jeg skulle snakke med jordmor om dette, men det er en uke til jeg skal dit.

Er det noen her som ikke skal amme og som tar tabletter eller noe for å stoppe opp et eller annet i brystene??

Eller er det for sent når jeg er 14+4? Glemte å si ifra til legen når jeg var der, for jeg kom akkurat på nå at man kanskje må starte tidlig med det...Grunnen er at jeg har hatt piercing i begge brystene, som jeg har tatt ut for over ett år siden, men det kommer ut talg/verk enda av de. Skikkelig ekkelt.. Så jeg orker ikke slitet med å prøve å få til å amme når det bare er prøblemer fra før av med de. Har lest om betennelser osv. Så vil stoppe dette fortest mulig..

Håper det er noen som vet noe om dette og kan svare meg;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde selv piercing i den ene brystvorta da jeg ble gravid sist. Tok den ut da jeg va 3 mnd på vei. Kom noe puss i den til tider, men var ikke noe problem med ammingen, gikk knirkefritt...

Synes absolutt du skal prøve jeg, er jo fortsatt mange mnd til du skal amme. Tror ikke det finnes noe for å forhindre melkproduksjon, vil jo slutte av seg selv om du ikke ammer...

Skrevet

Joda, men du tar ikke pillene før etter at du har født. Snakk med fastlegen så fikser han en resept så du har pillene når du føder. (det er snakk om pille som hindrer produksjon av progestron. Den skal ikke for noen pris taes mens du er gravid.Har ikke hørt om noen annen type enn en men husker ikke navnet)

Gjest mooby*Sommerbaby*
Skrevet

Takk for svar. Får snakke med fastlegen å spørre om disse tablettene. Men hvis jeg ikke trenger å bruke de før etter fødsel så kan jeg jo avvente å se hvordan det går med verkingen... Håper det ordner seg da!::)

Skrevet

Jeg hadde piercing i begge da jeg var 18 år, tok dem vel ut da jeg var 19. Fortsatt kommer det litt puss ut av de!! Jeg blir snart 26. Da jeg skulle amme forrige gang tenkte jeg på dette, hvordan det skulle gå. Men det var akkurat som om det forsvant. Kanskje det blandet seg ut i melka(nam nam). det kom tilbake igjen etter jeg var ferdig med å amme. har ikke mye da. Jeg kan kanskje klemme ut bittelitt hver andre uke. Nå vet jeg ikke hvor mye du har da. Da jeg ammet sist ble jeg skikkelig sår på vortene. Blødde og hadde skikkelig verk og puss og helsesøster sa at det ikke er farlig for barnet i det hele tatt, så litt puss gjør ingenting.

Skrevet

Unnskyld meg, men jeg synes det er egoistisk av deg å tenke slik uten en gang å ha forsøkt amming!! Virker nesten som at du bare finner en grunn for å slippe.. Mange, mange ammer etter å ha hatt piercinger i brystvorten, og hos de aller fleste kan det komme ut slik talg leenge etter på. Kan komme i mange år etterpå faktisk. Men det er ikke noe farlig for bebin, og har INGETING å si i forhold til ammingen!!!

Skrevet

Burde ikke du være ute å lete etter foreldre som burde ta på ungen sin tykkere lue eller noe nå..?

Skrevet

Anonym 15.30; Kongekommentar! *lersåjeggriner* :D

Til HI: Det skal veldig mye til for at man ikke skal kunne amme, med tanke på sår/værk osv.

Så om du selv er klar for det og ønsker å amme barnet ditt så er det bare å kjøre på! ;)

Lykke til! :)

Skrevet

Heheheheheeeeeeeeeeeeeh, jeg ler ogsaa godt av Anonym 15:30, fnis..... (sjelden jeg ler hoeyt av noe paa BIM!) Hohohoooooo.....

HI, har ingen kompetanse, men lykke til - med eller uten amming.

Gjest mooby*Sommerbaby*
Skrevet

Har ikke noe med at jeg ikke har lyst til å amme, mente det ikke sånn. Men har lest om problemer etter piercing osv og hørte mange som sa at jeg ikke kunne amme hvis jeg tok piercing osv den gangen jeg tok.

Det jeg trodde var værst var det verket som jeg har hatt i over ett år nå da... Men så lenge det ikke er farlig eller ødelegger for ammingen så vil jeg selvfølgelig prøve å amme.

Og til deg anonym som tror det er en unnskyldning for å ikke amme så tar du feil! For da hadde jeg sagt det som det var. Det er da vel greit om folk ikke vil amme. Det er opp til hver enkelt mener jeg.

Skrevet

Hvis du har spørsmål eller ikke helt har bestemt deg bude du se på ammehjelpen.no og flaskeposten.no

Mye erfaring og respekt for dine egne valg! Du skal da ikke behøve å forsvare deg ovenfor plagsomme anonyme.

Det var forresten jeg som var anonym 15:30. La ikke merke til at jeg trykket anonym. Sorry. Synes debattene blir enkere om alle debattanter har nick så man vet hvem som er hvem, men blir litt kjapp og overivrig innimellom da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...