3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Nå er det ikke så lenge igjen til lillegutt er 6 mnd (hjelpe meg så fort det går!!!) og da tenker jeg i grunnen å prøve å bytte grøttype sånn ca rundt den tiden. Til nå har lillegutt bare fått maisgrøt og den liker han veldig godt. Gikk fort opp til full porsjon ettersom han aldri reagerte noe på grøten, men bare ville ha mer;) Når jeg nå skal bytte, hvordan bør jeg gjøre det? Bør jeg gi smaksprøver, eller bare gir jeg en full porsjon annen type grøt med en gang? Ble plutselig usikker... Ikke tenkt på det før nå i grunnen... Noen som vet??
trebarnsmammaen Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Hei! Jeg er ikke mest erfaren, men kan jo fortelle hvordan jeg gjorde det forige uke! Jeg gikk direkte over til 6-mnd grøten da lillesnupp var oppe i en hel porsjon med 4mnd. Og det gikk fint. Men jeg lagde den litt tynn den første uken, hun var jo vant til risgrøt med mm. Altså nesten suppe-tynn grøt. Nå, 1,5 uke etter at vi startet med 6mnd, spiser hun en vanlig porsjon. Lykke til!
AE❤️ Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Når jeg byttet fra 4 mnd til 6 mnd grøt tok jeg annenhver dag i ca en uke for og få litt mykere tilvenning.. I mais grøten er det ikke noe særlig gluten,men det er det i 6 mnd grøten og da kan det bli litt mye for magen! Men mellom 6 mnd grøtene bytter jeg på flere ganger i uken nå som vi er i gang liksom.. fruktsmak ene dagen,banan og aprikos smak andre dagen og noen ganger bare vanlig havre/hvete grøt.. Når de får grøt morgen og kveld blir de ofte litt lei derfor greit og variere smak:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå